Alla inlägg under maj 2009

Av Nilla - 31 maj 2009 12:21

Ibland är det bra att vänner förbarmar sig över en.. Var fruktansvärt ledsen igår, men efter att jag släpade ut/han släpade med mig ut på öl och bio mådde jag massa bättre. Behöver någon som verkligen visar att han eller hon bryr sig. Nån som kan få mig att skratta några timmar, och ta mig från verkligheten. Vet var den personen finns... och det är en han... och det vet han med.. (inte att han är en han, eller jo, men att han finns..)


Såg Änglar och Demoner. Var helt ok, men lite långdragen. Bättre än förväntat, men mycket symbolik som var tradig. Man fick heller inte samma känsla som man fick i boken, iofs inte ofta man får det när man ser en filmatisering såhär...


Sen bar det iallafall iväg till Kåren med Leo, Sarah, Thomas, Stefan och Tobbe. (2 andra smurfar var oxå med i vårt sällskap). Träffade andra folk på kåren med. det var trevligt. Drack heller inte så mkt. en öl och en cider typ.. men det räckte.. ;) Dansade även en hel den med Leo och Sarah. Det var trevligt, men satans va bimbos och brats det ska vara då!!! Och sen fattar inte jag en grej: Varför får alla fula killar och tjejer ragg, medan vi snyggingar får stå och skämmas i ett hörn? Är vi way out of their league? Tåls fan att fundera på.


Nu ska jag strax iväg till donken och käka fyllemat. Sen blir det stranden. :D Sola, sola, sola!! :D 

Imorgon blir det verkligen fullt upp. Jobb, sjukgymnast, stallet och besök. -suck- Blir matt bara att tänka på det.. Men belöningen kommer ju på kvällen.. ;)

Pöss!

Av Nilla - 30 maj 2009 17:29

Jag hatar sommaren, fint väder och allt annat.

Jag hatar att sitta inne, helt ensam och inte ha en käft att snacka med. Ingen som frågar om man vill hitta på nått, eller ens säger hej på msn.

Jag vill knappt dra upp persinnerna, för det är för plågsamt att se solen skina på löven och alla människor som går förbi utanför i ett syfte att gå någonstans.

Själv sitter jag inne i en sunkig lägenhet och vill ingenting annat än att ta en promenad i parken, på stranden eller bara sitta på uteplatsen och snacka skit med en kompis. 

Det känns som om jag blir straffad för nånting jag inte har gjort. Som att jag är dömd till att alltid sitta ensam på helgerna och framför allt på kvällarna. Jag har ingen att ringa till eller att prata med. Alla är upptagna på sitt håll och tycker säkert att jag är både kvävande och krävande om jag ska ringa stup i kvarten. 

Jag fattar inte hur det blev såhär. Har ingen aning. Men ärligt talat funderar jag på att skita i alltihopa snart. orkar inte mer.

Att sitta ensam, varje kväll, framför datorn/tv:n och bara fördriva tiden. Att försöka hitta på diverse aktiviteter bara för att få tiden att gå. Så ska det fan inte vara när man är 21. 

Ochkom inte och säg att jag inte försöker. Dock tappar man lusten efter att man har fått nej av alla man känner de 5-6 senaste gångerna man frågar. Då sitter jag fan hellre själv och är ledsen i min ensamhet än att behöva förnedra mig genom att fråga men ändå få ett nej tillbaka.


KAnske jag är patetisk och desperat. Men jag känner mig helt jävla bortglömd. Och på grund av att jag känner mig så ensam så klamrar jag mig fast vid de få vänner som fortfarande bryr sig vilket gör att de drar sig undan. Jag vill inte vara påfrestande, jag vill bara ha nån att prata med...


Ser ingen lösning. Ingen alls. Dra ner persiennerna och isolera mig ännu mer. Orkar inte att bli sviken mer, med vänner som aldrig hör av sig eller bara låtsas bry sig...

Av Nilla - 30 maj 2009 11:17

hmm.. Om jag får 40 nya besökare på bloggen denna månaden så har jag slått mitt månadsrekord. Det är fan inte illa! :D


VAr massa trött igår efter väla, så jag gick och la mig tidigt. Kollade på nån film med Ashton Kutcher (stavning?) innan jag skulle gå och lägga mig. minns inte vad den hette, men han var ytbärgare. Ashton är ju med i "the butterfly effect" oxå, men.. det rimmar lite illa med that 70's show. Jag bara väntar på att han ska säga nått kul. Samma sak är det med Jim Carrey (stavning?) i den där filmen där alla tal blir ett visst tal, om man räknar ihop det. (Va fan heter den??) Nä. är nog svårt att att ta en person som varit med i komedier seriöst. Tråkigt, men sant...


Well well.. Kom på att jag nog var min största fiende, igår. JAg säger och gör så mkt dumt, finns fan ingen hejd på det. Dock blev jag riktigt hysteriskt underbart glad av ett telefonsamtal inatt. I de flesta andra fall svarar jag inte om nån ringer kl 2, men när denna personen ringer så bara måste jag svara.. :P Blir massa glad. (too much? ok...)


Well well.. Ska snart ut till mamma och käka morsdagsmiddag. Ska inviga mina nya fiiina skossingar! :D Ska nog ta en bild på dom, och slänga upp här. Vilken nörd man är egentligen! ;)

Hade en halv tanke på att ha "dagens anka" inslag här på bloggen. HAr ju iallafall ämne för typ 80 dagar framöver... :P Dock vette fan om jag pallar fota alla ankorna. Köpte förresten en rosa med fluff igår. Och när vi var och köpte mina converse var den en liten unge, min padawan, somkom med en likadan anka och började kolla på liverpool-kepsar. Jag borde ha kidnappat henne. Otroligt bra uppfostrad!! :D


Nä. Frukost väntar. Samt en fundering på om jag vill hänga med till kåren ikväll och supa mig redlös. Har ju inget bättre för mig.


Over and out!

Av Nilla - 29 maj 2009 19:40

Idag har Nilla shoppat loss.

Skörden blev lite smått och gott från IKEA... Samt 2 linnen och en kofta från H&M och... (trumvirvel) ett par prickiga converse!! 

De var iofs en halv storlek för små, men vad gör det om 100 år? Nä. Ingenting! Vill man bvara fin får man lida pin! HA!


annars har jag kanske inte sådär jättemycket att tillägga... Mer än detta klippet. Nilecity i sitt esse! :D

Av Nilla - 29 maj 2009 12:02

Doktor Kosmos - Doktor Knark is back in the town



Doktor Knark is back in the town
He's gonna kill Eva down
He was shot and now angry
At boyfriend Stjärn-Jerry

He shout to Eva you are Stjärn-Jerry's wife
And he tried to kill my life
Therefore I will kill you now
I'm gonna tell you how

Ref.
You're gonna bleed
'Cause I have a knife
You're gonna plead
For your dirty life
You're gonna cry
and you're gonna run
Juan's gonna shoot you with his lasergun

But Doktor Kosmos Is brave and he say (oooh)
Hey hey hey hey hey hey hey hey hey (heyheyhey)
Don't touch mördarbruden Eva
Om du vill leva

Doktor Knark he smiles a smile
And he say I don't like your style
Doktor Kosmos I don't like you
I'm gonna kill you to

Av Nilla - 29 maj 2009 11:45

"Some days are made for smoking..."


Jaa.. kan inte annat än hålla med.. Och erkänna att även jag har ställt mig till den sorgliga skalan som nu slutar tanka musik för att använda spotify istället. Visserligen har jag redan 2 gig musik på datorn, men det blir väl att använda till mp3:n. Man är ju inte dum nog att ta bort det. :P


Måste erkänna (bättre sent än aldrig) att Spotify är jävligt genialiskt. Bara att klicka på låten och spara i playlist, utan att behöva vänta på nedladdningar eller nått. Dessutom är det perfekt på fest, så slipper man surfa på tuben för att höra sin favoritmusik, vilket bara resulterar i kassa videos och dålig ljudkvalité. 


"we're having breakfast in bed..."

 Njaa.. hade dock gärna viljat, men det sket sig kungligt.. Eller som en karaktär i "Mitt liv som död" säger: "Im fucked, im royaly fucked. Im so fucking fucked!" 

Well.. nya tillfällen kanske kommer. who knows... honesley: i dont give a fuck anymore. Visserligen får jag skylla mig själv, saker kan hända och man behöver ju inte deppa ihop totalt för en sån här grejj... Men jag blir så sjukt besviken när jag väl blir besviken att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till.. 


"Im in love with a fairytale..." 

-Jepp. kan nog stämma.


Over and out for know. Kommunistförmynderi på gång, hoppas bilen blir godkänd. Annars blir det inget väla. Och då blir jag riktigt ledsen!


Fuck you, you fucking fuck!

Av Nilla - 28 maj 2009 11:57

Hon har ett sätt
att säja "mhmm"
jag inte trodde fanns.

Och hennes kläder
följer inga enkla
lagar om obalans.

Hon har små band
runt sina handleder
och andra i sitt hår.

Hon är en sån som man skulle
vänta länge på
om man fick chans.

Om hon var min
om det var jag,
skulle jag ge,
ge mina dar.

Men hon är inte,
det är klart,
nånting man har.

Hon har ett sätt
att flytta höfterna
försiktigt när hon går.

Hon har ett sätt att le
som bara jag,
som bara jag förstår.

Hon har ett sätt att gå förbi ibland
som om man inte fanns.

Det är en man som kommer hit
och hälsar på ibland
och hon är hans.

Om hon var min
om det var jag,
skulle jag ge,
ge mina dar.

Men hon är inte,
det är klart,
nånting man har.

Och fråga efter hennes namn
tror jag inte att jag ska.

Jag är lite rädd
att hon ska heta nått
som inte låter bra.

Jag skulle gärna gå och hålla
och ha sönder hennes hand.

Jag skulle ännu hellre
göra nått, ja göra någonting jag kan.

Om hon var min
om det var jag,
skulle jag ge,
ge mina dar.

Men hon är inte,
det är klart,
nånting man har.

Om hon var min
om det var jag,
skulle jag ge,
ge mina dar.

Men hon är inte,
det är klart,
nånting man har. 

Av Nilla - 28 maj 2009 09:35

Inte för att jag vet vart alla besökare till min blogg kommer ifrån, men jag har i snitt 10 fler besökare om dagen denna månaden, än vad jag hade i tex januari, och då var det ändå den månaden jag skrev flest inlägg... Myyycket underligt! Detta innebär alltså att Maj månad är den 3:e mest besöksrikaste månaden sen jag startade bloggen i november...


Iallafall är det ruggit roligt att så många är och besöker, måste jag säga. Även om man blir lite paranoid... Känner väl till kanske 5-6 st som jag vet läser, men alla andra? Kanske bara är SÄPO, KGB, CIA, etc? Speciellt de som läser mail etc för FRA. :P Inga terrorist-anknytningar här inte! Nope!


Idag är det meningen att jag ska städa lite, dammsuga, vika tvätt, bädda, etc. Dock har jag simsabstinens så jag vette fan hur det blir med det... får la käka frulle och sen ta ett ryck på en timme. så hinner jag spela lite innan skolan börjar kl 2. Ett stort problem (typ) idag är att jag inte vet vad jag ska käka till lunch. Man vill ju inte lukta stekt, som Madde säger... ;)


Förövrigt sov jag gott i natt.. Kan det kanske ha att göra med att Man Utd vann igår...? ;) Ne.. usch! Stackars Ronaldo!


Puss!



Ovido - Quiz & Flashcards