Direktlänk till inlägg 26 december 2009

En annan annandag jul.

Av Nilla - 26 december 2009 13:42

Jaha. Nu är väl julen typ över för denna gången. Har dock inte fått mina julklappar av mina föräldrar ännu. Meningen var att vi skulle dit igår efter julfirandet i skåne, men mamma blev magsjuk och då är det ju inte sådär smart att åka dit. Kanske ska dit i kväll, men det beror lite på hur hon mår. 


Fredde har åkt hem nu iallafall. Efter att ha umgåtts en hel vecka känns det lite underligt. Men samtidigt är det lite skönt, eller hur man ska säga. Är så van vid att bo ensam så om nån annan är här blir det konstigt... Men det kommer nog lösa sig det med. Får väl ta och tagga ner lite och inte bli hysterisk över att han inte diskar på samma sätt som jag etc.. 


Förövrigt rensade jag min garderob igår. Det blev 2 kassar till frälsningsarmén och 2 kassar med kläder som jag ska spara, men inte använder just nu, typ sommarkläder. Slängde inte ett enda par skor, dock behöver jag verkligen nån slags hållbar förvaring till dem. 


Well well.. Idag ska jag njuta av min ensamhet, spela sims kanske, eller lego batman. Sen ska jag diska och omorganisera i mina köksskåp. Fick jättefina tallrikar av svärisarna i julklapp, så de måste ju packas upp och ställas in. Planen är väl att köpa likadana kaffemuggar sen, och komplettera mina glas som har en förmåga att gå sönder... (som tur är är glasen billiga.) Dock återstår ju frågan va fan man ska göra av alla "udda" muggar och tallrikar och mög man har i skåpen...? Känns otroligt onödigt att slänga dom och skänka bort känns inte heller direkt nödvändigt... Ska man pappra in dom och spara i en låda inför framtiden? Lutar nog åt det... Förr eller senare kanske de behövs...


Nu ska jag äta sista knäcken iallafall. Sen ska jag kanske samla tankarna kring skolarbete och göra det klart innan nyår. Wish me luck...


Live long and prosper

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards