Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Nytt år borde innebära nått nytt

Av Nilla - 3 januari 2010 12:45

Det nya året är inne på sin 3:e dag. Dock känns det nya året precis likadant som det gamla. Dessutom har jag inte riktigt fattat att det är januari än. Förövrigt är Januari som tisdagar... det finns, men ingen minns dom, det händer aldrig nått kul alltså är det snudd på helt onödiga. De finns bara för att dryga ut och få tiden att gå liiiite långsammare till det roliga, typ sommaren och helgen. 


Men som sagt.. Ingen större förändring har skett hittills i år.. En sak som dock märks är att folk förmodligen tagit till sig mitt inlägg om "vänner" och sen tagit bort mig från msn etc, eftersom typ ingen är online där längre... Antingen det, eller så har deras datorer krashat, de har gått vilse i snön, halkat och brytit benen och tappat telefonen i toaletten och "råkat" spola... Men som jag och Heidi snackade om: Det är nog rätt bra att rensa i vänskapskretsen ibland. Har man tur så finns de riktiga vännerna kvar för en när de verkligen behövs, oavsett vart i världen de befinner sig.


Och på tal om världslig förändring hade det på ett sätt varit skönt om världen gick under en smula. Då kanske man skulle kunna oroa sig för riktiga problem, och inte sånt som när man ska orka dammsuga, vem som ska tvätta och diska eller om man har tagit alla mediciner idag eller inte... Att kunna kämpa mot snömonster, aliens, zombies och sånt där vore faktiskt riktigt roligt.. Så länge man kan trycka "esc" och avsluta när det börjar bli farligt alltså... 


Men idag är det min tur att bädda sängen, och jag ska ha ännu en utbildning av hur tvättmaskinen funkar. Sen ska jag dammsuga och framförallt ta mina mediciner. Razz åker hem om en stund, så jag blir ensam ikväll.. Inte för att vara elak, men det känns faktiskt ganska skönt. 


Sen vill jag skänka en tanke till Becca idag. Min älskade pärla. Min mufflonkvack. Även om du är i Norge eller Österrike och bryter benen när du åker bräda så är du alltid hos mig på ett sätt. Saknar dig sjukt mycket. Kan du inte växa upp snart och komma tillbaka till Halmstad och slå dig ner här och fika med mig varje, varje dag? Tyvärr är mufflon-théet slut, men jag har kopparna väntandes på dig i mitt skåp. You know where to find me!! Puss!!


Live long and prosper

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards