Alla inlägg under februari 2009

Av Nilla - 27 februari 2009 12:59

Idag är jag nääästan frisk igen.

Är snorig som få och hostar lite.. men för första gången denna veckan så jag jag prata. :D YATTA!!


Fullt upp idag. Ska ju åka till sälen imorgon, och det finns inget värre än att vara borta hemifrån ett tag och sen komma hem till ett smärre bombnedslag, så jag ska städa lite idag. Iallafall plocka iordning och dammsuga. 

Sen ska jag packa lite oxå.. det får jag inte glömma..


Provade mina pjäxor igår... Tur att jag inte är klaustrofobisk iallafall! jisses!! Men jag längtar ut till skidbackarna som faan! Kommer att bli så jävla roligt! :D Ska nog ta med mina snowblades, Tobbe kan ju åka på dom om han inte får ordning på de långa skidorna.. Dessutom är det ju faktiskt otroligt kul att åka på bladesen.. speciellt om man gör som jag och inte hoppar tillräckligt högt utan sätter skidspetsarna rakt in i kanten jag skulle hoppa över. Sjukt roligt, men fan va ont det gjorde!!


Ska inom bokrean en sväng oxå. Addiction! :P


Men nu är det dusch. Om jag inte återkommer innan jag åker så återfinns jag på mobilen om det är nått viktigt... Eller, om det är nått oviktigt oxå.. hehe!


Godnatt!

Av Nilla - 25 februari 2009 18:08

Om det har ungått någon kan jag ju än en gång tala om att jag är sjuk. Har dock ingen feber längre, så jag är ju klart på bättringsvägen. Däremot har det gått över i nån sorts über-förskylning. Hostar, nyser och snorar så in i helvete. Har dessutom sjukt ont i halsen. Förskylningen har även satt sig på stämmbanden, så jag kan knappt prata och gr jag det ändå så får jag ont som fan i halsen.


När man mår såhär sjukt dåligt som jag har gjort de senaste dagarna blir man faktiskt väldigt glad av uppmuntrande kommentarer och massa "krya på dig". Vet inte riktigt hur andra fungerar, men jag tycker det är viktigt att människorna runt omkring mig mår bra, eller iallafall kan ha möjligheten att prata om det är något som är galet. Tyvärr verkar några av mina vänner inte vara av samma åsikt... Vilket jag tycker är riktigt tråkigt, med tanke på hur otroligt glad man blir av att nån verkar bry sig när man mår som sämst. Skärpning på er!


Slutet av veckan består av att bli frisk, packa saker till sälen och plugga en massa eftersom jag har missat en del på grund av sjukdom. Men på söndag blir det åka av! :D


Cya!

Av Nilla - 25 februari 2009 14:00

Jag vet inte mkt om sveriges kommande prins. men jag kan ana vad han är för en typ.

Han har inte synts speciellt mkt i media alls, och han har inte direkt varit erkänd som en "bra" pojkvän. 

Igår var nog den första gången han framträdde i media överhuvudtaget. Många säger att han gjorde ett bra jobb, men jag ser igenom fasaden.

Många mediamänniskor och andra människor överhuvudtaget tyckte att han verkade nervös och osäker i rollen. Detta såg inte jag överhuvudtaget. Jag tyckte mer det såg ut som att han hamnat precis där han skulle, men inte med direkt gott uppsåt...


Jag tycker att Daniel Westling ser ut som en psykopat, redo att mörda varje sekund. Han är manipulativ, känslokall och otroligt självgod. Han påminner lite om Sylar i Heroes, skillnaden är väl att Sylar är snyggare...

Hans planer på att gifta sig med Viktoria är inte för att han är "kär" i henne, utan för att han vill ha makt. Han vill visa sig lite bättre än alla andra. 

Viktoria visade riktigta känslor igår vid presskonferensen, men det gjorde fan inte Daniel. Han stod som en robot och han pratade som en robot. Men med mord i blicken.

Han är inte kär... Han vill bara ha makt.. (hur mkt makt man nu får av att vara prins i Sverige...)


OBS: Ironi.

Av Nilla - 24 februari 2009 16:56

Bara en stilla reflektion...


Hur kan regeringen med Reinfeldt i spetsen försvara ett kungligt bröllop i dessa tider med ekonomisk kris när de absolut inte kan tänka sig att rädda lite av det svenskaste vi har, nämligen Saab?!


Tänk om de kunde skita i att gifta sig som alla moderna människor så kunde regeringen använda alla miljoner till alla arbetslösa etc som verkligen behöver pengarna. Nej. Inte genomtänkt detta.


Får jag bara smyga in dagens skämt:

Jag undrar om Daniel Westling har en prinskorv..?

(fattar ni inte är det ok, internskämt, men då i form av falukorv...)

Av Nilla - 24 februari 2009 11:29

jag som aldrig blir sjuk.. Faan!

självklart blir man sjuk precis de dagarna man verkligen inte borde. Fy fan va tradigt!! 

Det lutar åt att det blir en massa kompletteringar i skolan på grund av detta. Kommer inte gå till skolan idag iallafall. Kan knappt andas eller prata på grund av halsen. dessutom vaknade jag vid 6 i morse med 38,2 i feber... Inte direkt skönt. 

Kommer bli kämpigt detta, med tanke på att jag ska åka skidor nästa vecka.. Å andra sidan har jag ju massa tid denna veckan. När iprenen hjälper mot febern så mår jag helt ok. 

Hoppas bara att jag är tillräckligt frisk imorgon så att jag slipper göra en komplettering till. 


Nä.. frukost vore inte fel. Inte pizza heller. Mums!

Av Nilla - 23 februari 2009 09:59

har precis gått upp.. När jag vaknade mådde jag tipptopp men sen satte febern in. Fy faan va jag fryser!!! 

jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu. Jag måste vara i skolan 2 dagar denna veckan, minst!!! har ett seminarie på onsdag med en uppgift till, och det måste jag ju hinna göra...

Får hoppas att iprenen hjälper snabbt så att jag kan sätta igång med det. Har redan gjort lite, så jag tror verkligen inte att det kommer att ta lång tid. Får man hoppas iallafall..


Nä. orkar knappt sitta och skriva. Fryser så innihelvete!

Hörs när jag orkar. Hejs!

Av Nilla - 22 februari 2009 22:18

Tänkte bara slänga upp världens roligaste klipp. Såhär känner jag mig med tanke på hur mkt man ska diska och städa hela tiden. :P


Håll till godo!



Av Nilla - 21 februari 2009 09:59

Allting är väl lite som det har varit de sista dagarna... På andersberg intet nytt, typ...
Men skolan är det egentligen lite fullt upp, har ett seminarie på onsdag.. Har inet börjat göra uppgiften ännu, men det löser sig nog.


Mitt största problem just nu är att jag är så jävla trött. Har sovit dåligt på grund av Zelda och har varit uppe tidigt för att jag har jobbat.

Igår var jag så trött att jag knappt visste vart jag hade röven. Somnade på soffan, och det brukar jag inte göra.. ;)

Sen har jag sjuk träningsvärk i rygg/axlar/nacke och det gör inte saken bättre. Har huvudvärk, men vet lixom inte riktigt vad det beror på... Får väl ta en treo och hoppas på det bästa. ;)


Var och köpte en ny skiddress igår. Billigt som bara den. Röda brallor och en vit jacka i ett set. Var snyggt och framförallt passade det! :P
Var halva priset på 1500, så jag kom undan ganska billigt.. Dock känner jag mig sjukt fattigt just nu, men det kommer ju pengar både på onsdag och fredag nästa vecka. Sen har jag ju en vecka i sälen som jag inte kommer spendera så mkt pengar på. Eller ja.. kommer säkert köpa en massa, men inte typ mat och så.. hehe!


Idag kommer Milla hit. Ska bli trevligt! Har inte träffat henne sen innan jul, tror jag. Knappt pratat heller... Jag ska bjuda på blåbärspaj. Hur vuxet är inte det?!


Nä.. dags att ta tag i dagen... Borde göra en massa idag, men jag får se hur det blir. Duscha, diska och göra paj är dagens måste iallafall! :P

Syns!

Ovido - Quiz & Flashcards