Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Snön ligger fint

Av Nilla - 29 december 2009 10:09

Jag vaknade precis av att älsklingen ringde mig. Tänkte att nu var det nått som var galet, eftersom han ALDRIG är vaken såhär tidigt och är han det så ringer han ALDRIG mig. Visade sig att han inte hade gått och lagt sig ännu. Han är galen han... Han meddelade oxå att han kanske inte skulle kunna komma upp idag eftersom det var snö ute. Jag trodde han skämtade och tänkte att så farligt kan det bara inte vara!! Drog upp persiennerna och detta var synen som mötte mig:

       

Detta fick mig att fundera lite... Dagarna innan jul (veckan innan, tror jag) så snöade det ca 3-4 cm, ungefär så lite att man precis kan se att det har snöat typ. Hfab:s snöröjar-team var här kl 0700 och körde traktor och väckte varenda jävel som hade sett fram emot lite skön sömn på en vardag. Lagom till lunch hade inte snön försvunnit, däremot hade de plogade vägarna blivit snorhala och lagom till kvällen därpå var snön borta. Var det lönt att lägga så mycket energi på att ploga så pyttelite snö när det idag är (med halländska mått mätta) mycket snö? Idag har jag varken sett eller hört en plogbil, skottare, etc... Har personalen tagit ledigt i mellandagarna och förväntar sig att även vädret ska göra det? Jag skiter lite i om de plogar och skottar eller inte. Huvudsaken är att de måste vara konsekventa. Antingen skottar man ALLTID eller så skiter man i det HELA TIDEN! Med tanke på att de skottade så "fint" sist, så blir jag allmänt förbannad av att klockan nu snart är 10.30 och snön ligger så fiiint på cykel och gångbanorna. Jävla hycklare! Inte konstigt att ingen går ut i detta området när man både riskerar att bli rånad, våldtagen, skjuten och nu halka och bryta alla ben i kroppen. Kan man kräva sänkt hyra på detta...?


Over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards