Alla inlägg den 29 december 2009

Av Nilla - 29 december 2009 15:37

Upptäckte igår att mina fina warp-skor i vitt skinn hade gått sönder helt alldeles. Är ju bara att reklamera dem, som tur är... Dock hade jag inget kvitto av nån anledning, men efter lite undersökande i lagboken och via google så fick jag svaret att det ska gå att reklamera en vara utan kvitto om man ex har skokartongen kvar och ett kontoutdrag om man har betalat med kort. Som tur var så sparade jag skolådan när jag städade i helgen, så jag gick tillbaka till affären och fick pengarna tillbaka. Tack snälla, snälla Stadium! :D


Problemet var dock att jag inte har några sådär halv-varma vinterskor efter att jag lämnade tillbaka dom. Så i ett desperat försök att eventuellt hitta nårra andra så åkte jag till en annan affär. Till min stora förvåning och lycka hade dom höga, fodrade converse till ett helt överkomligt pris! :D


  


Så jag köpte ett par sånna här. :D 


I vanliga fall kan jag tycka att shopping-upplevelser är onödiga.. och jag skäms nästan för att säga det.. Men mitt hjärta slog dubbla slag när jag såg att det fanns TVÅ varianter av skorna, båda i MIN storlek! :D Dock är det helt totalt onödigt att köpa 2 par skor, eller... inte onödigt kanske.. men inte ekonomiskt försvarbart. Dock kan man säga att jag bara betalade 100 kr för dem, eftersom jag fick tillbaka 400 för det paret jag reklamerade och mamma skulle sponsra med 200. Min mamma är minsann världens bästaste! :D


Åh... Lyckan är total med ett par splitternya, jättesnygga, bekväma, underbara converse på fötterna. Går fan inte att beskriva. I'm in love! :D

Av Nilla - 29 december 2009 10:09

Jag vaknade precis av att älsklingen ringde mig. Tänkte att nu var det nått som var galet, eftersom han ALDRIG är vaken såhär tidigt och är han det så ringer han ALDRIG mig. Visade sig att han inte hade gått och lagt sig ännu. Han är galen han... Han meddelade oxå att han kanske inte skulle kunna komma upp idag eftersom det var snö ute. Jag trodde han skämtade och tänkte att så farligt kan det bara inte vara!! Drog upp persiennerna och detta var synen som mötte mig:

       

Detta fick mig att fundera lite... Dagarna innan jul (veckan innan, tror jag) så snöade det ca 3-4 cm, ungefär så lite att man precis kan se att det har snöat typ. Hfab:s snöröjar-team var här kl 0700 och körde traktor och väckte varenda jävel som hade sett fram emot lite skön sömn på en vardag. Lagom till lunch hade inte snön försvunnit, däremot hade de plogade vägarna blivit snorhala och lagom till kvällen därpå var snön borta. Var det lönt att lägga så mycket energi på att ploga så pyttelite snö när det idag är (med halländska mått mätta) mycket snö? Idag har jag varken sett eller hört en plogbil, skottare, etc... Har personalen tagit ledigt i mellandagarna och förväntar sig att även vädret ska göra det? Jag skiter lite i om de plogar och skottar eller inte. Huvudsaken är att de måste vara konsekventa. Antingen skottar man ALLTID eller så skiter man i det HELA TIDEN! Med tanke på att de skottade så "fint" sist, så blir jag allmänt förbannad av att klockan nu snart är 10.30 och snön ligger så fiiint på cykel och gångbanorna. Jävla hycklare! Inte konstigt att ingen går ut i detta området när man både riskerar att bli rånad, våldtagen, skjuten och nu halka och bryta alla ben i kroppen. Kan man kräva sänkt hyra på detta...?


Over and out

Ovido - Quiz & Flashcards