Alla inlägg den 27 december 2009

Av Nilla - 27 december 2009 13:38

Sagan om ringen-triologin har ju sänts på tv i julhelgen. Varken jag eller den bättre hälften uppskattar riktigt filmerna, vi är mest inne i sci-fi och inte fantasy... Men dock ser man filmerna på ett helt nytt sätt efter att ha sett detta klippet med Jonas Gardells version av Sagan om ringen.



Vissa skämt kanske dock man inte kan uppskatta om man inte har sett hans andra shower och minns hans andra skämt. 


Kan även tillägga att Jonas Gardell har en ny show som sätts upp i januari. Han turnerar över hela Sverige, dock inte Halmstad. Dock kommer han till Helsingborg i slutet av mars. Kanske man kan locka med den bättre hälften då..? Han kommer ju undkomma Brolle i februari iallafall...


Puss

Av Nilla - 27 december 2009 10:44

Jag har kommit på en sak... eller ja. inte bara en sak.. men bland annat en sak... (gaah! Kom till saken!!!)


Jo. Jag sover rätt mkt.. eller inte extremt mycket, men för tillfället så träffar jag inte så möe folk däremot så drömmer jag om folken när jag sover. Sånt är faktiskt satans så läskigt. Speciellt när man drömmer saker om folk man känner som mycket väl hade kunnat hända. (Cissi kommer nog ihåg mitt beteende från i somras när jag drömde om en på jobbet, konstig stämning - check!!) Har en förmåga att skapa knasiga situationer eftersom jag drömmer helt sjuka saker om mina vänner, arbetskollegor, folk i klassen, familjen, släkten, andras familjer, kändisar etc etc.. Saker jag tror har hänt har inte hänt.. Sånt är udda... Dock är jag inte värst på den fronten. Ska inte outa min kompis (vet inte alls om hon läser, dock kul om hon gör...) Men hon drömde om en tjej en gång, som hon senare träffade på stan. Hon trodde att hon kände tjejen och hejade, dock tittade tjejen väääldigt konstigt på min kompis och det var inte förren rätt långt efteråt som hon kom på att hon inte alls kände tjejen utan hade drömt om henne... Totalt jätteudda.. hemskt hemskt.. Dock hysteriskt kul efteråt... :P


Ja... Har nog lite lagom jättesvårt att komma till saken idag. Sov pissdåligt inatt, huvudvärk precis hela tiden. Har legat på alla håll och sätt, men inget bra resultat inte... Har 10 000 tankar i huvudet, dock känns det som att jag tar upp alla problem igen nästa år. Det största "problemet" just nu är vart jag ska fira nyår. Frågade mamma om hon och pappa kunde finna sig i att låna ut huset till mig och den bättre hälften så att vi kunde ha fest. Men vi får se hur det blir med det... Är dock väldigt sent ute, men det är väl sån man är helt enkelt...


Idag ska jag iallafall ut till mamma och pappa och käka mat, sen ska jag kanske försöka att omorganisera i mitt kök och grejja lite med skolarbete. Men först blir det väl frukost eller nått...


Over and... out..

Ovido - Quiz & Flashcards