Direktlänk till inlägg 31 december 2009

året till ända

Av Nilla - 31 december 2009 10:07

Detta året, 2009, har inte direkt varit bra. Man skulle kunna säga att det har varit ett helvetes jävla pissår. Visserligen har jag fått en lägenhet, klarat all skola, träffat världens finaste pojkvän och jag har ett jobb. Men året har innehållit en jävla massa skit oxå.


I februari fick jag min lägenhet, då åkte jag även på den värsta influensan i mannaminne. Har nog aldrig någonsin varit så sjuk! Usch! 

I mars åkte jag på skidresa, vilket slutade med många blandade känslor. Hela familjen åkte på vinterkräksjukan men jag förblev frisk. Dock fick jag inbrott i min lägenhet och blev av med min dator och skärm. Dock ledde det till att jag köpte en ny dator, en laptop, som jag hade tänkt länge att skaffa. I slutet av mars ramlade jag av en häst och fick hjärnskakning och skadade mig ordentligt i nacken. Det tog till augusti innan jag var så pass bra att jag inte kände av smärtan hela tiden. Nu är jag "bra", men om jag snedbelastar och eller bär tungt får jag dras med smärta i rätt många dagar.

Första veckan i april hade jag hjärnskakning. April rullade på bra, tills den dagen min syster ringde och berättade att en kompis hade dött. Världen stannade till och jag är inte säker på om den har börjat snurra igen. Jag är fortfarande ledsen över det, även om jag vet att hon förmodligen skulle tycka att jag är jättetöntig och bråka en massa med mig på hennes underbara skånska. I april började jag även med sjukgymnastik, som verkligen inte gjorde mig bättre förren långt senare.

I maj sprang jag vårruset, piercade naveln och spenderade mest tid i skolan eller på jobbet. Dock hade jag tid för att gå på dejt och träffade då Razz. Så maj var en rätt bra månad tror jag, iallafall sett ur ett rosa skimmer som det blir när man är nykär.

I juni var det mest jobb. Jobb, jobb, jobb. Inget midsommarfirande, för jag jobbade. 

I juli var det oxå mest jobb, men jag hann med en del nöjen, som Liseberg och diverse marknader. Träffade ju även Razz väldigt mycket.

I augusti jobbade jag oxå ganska mycket. Fredrik flyttade till köpenhamn och en planerad resa till varmare breddgrader fick ställas in på grund av brist på ledighet. I augusti gick även min Farfar bort. Det gick väldigt fort, och jag tror inte riktigt att jag har fattat det än. Dock tänker jag på honom varje gång jag sitter vid mitt köksbord, eftersom jag fick det av honom. 

I september började skolan igen. Finns väl inte så mycket att säga, mer än att det var riktigt svårt att gå från mer eller mindre heltidsarbete till att vara student. Effektiviteten ville inte infinna sig. Förutom skolan blev det oxå allt tydligare att jag inte är medräknad som vän i med eller mindre alla kretsar.

I oktober var det oxå skola, och vårt stora projekt inleddes. Fredde bodde kvar i Köpenhamn, men det blev allt jobbigare att bara ses på helgen. 

I november var det mycket skola men även mycket fritid. Dock sprang jag på vårdcentralen mer eller mindre varje vecka för alla möjliga besvär och symptom. Även i november blev det riktigt tydligt att jag mer eller mindre inte är välkommen som vän längre. Först förstod jag, men sen blev jag förbannad, och nu är jag mest irriterad.

I decemberhar det varit mycket att göra i skolan, plus att alla mina "vänner" tydligt har tagit avstånd. Dock har jag hittat flera nya vänner och tagit upp mer kontakt med äldre vänner. Även i december har jag sprungit på vårdcentralen flera gånger. Tyvärr är det en sak som kommer följa med in i det nya året...


2010:

Fredde flyttar in hit i januari. Vi ska även redovisa vårt projekt i januari och sen börjar sista terminen på utbildningen. Frammåt sommaren tar jag examen, sen blir det antingen fortsatta studier, jobb eller en långresa. Några saker jag vill göra nästa år är att flytta till en större lägenhet med Fredde, börja träna ordentligt igen och börja leva lite mer i nuet och skita i det gamla. 


Jag önskar alla mina läsare ett Gott Nytt År och jag hoppas innerligt att det nya året innebär mycket positiva upplevelser och allt allt verkligen känns toppen. 


Live long and prosper!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards