Alla inlägg den 4 december 2009

Av Nilla - 4 december 2009 13:55

Äntligen. ÄNTLIGEN! Äntligen, äntligen, äntligen är det helg. Och det betyder bara en sak: gör allting jag inte gjorde i veckan. Med andra ord: SOVA!


De senaste 2 dagarna har vi skrivit säkert 10 sidor på vårt jävla projekt. En massa intervjuer är avklarade, samt sammanställning av dessa och att vi har skrivit in allt material i projektrapporten. Det känns verkligen som om vi är på gång. Jag kan knappt bärga mig tills vi börjar med analys och diskussion. Det är ju faktiskt det enda roliga med att skriva uppsatser och sådär.. Sitta och flumma en massa och måla in sig i ett hörn och dra skitnödiga paralleller och långsökta kopplingar. Således och huruvida. ;)


På tal om Buddha (jaaa! jag fick in alla!! Yeey!!) så ska jag nu ta och sova en timme. sen ska jag tvätta och städa och diska. HAr funderingar på att putsa fönsterna med, för de är så skitiga att jag inte ser solen. Dock kan ju det oxå bero på att det är mulet ute, men jag är inte riktigt säker... :P


Imorgon ser jag fram emot att åka in till stan och shoppa lite, ett par nya skor och en tröja. Sen ska jag handla MAAT! Och på eftermiddagen imorron 2-3 timmar ska jag läsa kurslitteratur, dricka te och äta frödinges kladdkaka. Det är nämligen det ultimata näringstipset när man pluggar. Speciellt juridik. Och speciellt civilrätt. Om alla hade följt mitt tips hade kanske fler än 9% klarat den tentan. ;)


Nu: Tanka flashforward

Snart: Sova

Sen: Äta middag hos päronen

Senare: Fredagsmys (aka fylla hemma) ;)


Live long and prosper. 

Av Nilla - 4 december 2009 07:43

Lovade ett inlägg igår på kvällen. Men jag var inte hemma förren vid 18, och då var det matlagning som gällde, sen gick jag på en promenad med Anneli. Sen när jag kom hem var jag så inni helvete trött att jag inte pallade... Och nu idag är det skola som gäller igen. Vi har verkligen kommit igång med projektet nu, men det var riktigt segt att sitta 8 timmar igår.. För vi satt och skrev nästan hela tiden, dock kändes det inte som att vi gjorde så mkt, trots att vi skrev ca 6 sidor. 

Idag blir det intervju som gäller, och sen ska vi väl fortsätta med att skriva redovisning av material. Har dock knappt sovit nått inatt, så vi får väl se hur det går... 

I helgen är det iallafall planerat att städa, handla, tvätta, julpynta, umgås med Anneli, åka ut till päronen så pappa får fixa bilen, läsa kurslitteratur etc etc...

Med andra ord en fullspäckad helg..


Men vi börjar med Sune, så är dagen komplett!

Ovido - Quiz & Flashcards