Alla inlägg under december 2008

Av Nilla - 30 december 2008 20:51

Såhär ser tattoon ut. Kom på att jag skulle ta en bild precis när jag hade satt på plasten, så då fick det bli en bild med plast på.

Förhoppningsvis så blir det ingen plast imorgon på nyårsfesten, men med tanke på att det redan finns skorpor och att fulla folk har en tendens att peta så vet jag inte riktigt... :/ Man vill ju inte att tatueringen ska bli förstörd eller nått åt det hållet. (Vet dock inte hur stor risk det är, men bäst att vara på den säkra sidan, kanske...)


Fick ett samtal från HFAB idag. Goda nyheter gott folk! Jag får lägenheten om jag vill ha den!! :D

Jag ska kolla på den, sen ska jag ge besked den 7:e. Fatta roligt om jag får den?! Och så många saker som måste fixas isf... Men mamma har lovat att hjälpa mig med dammsugare och micro och sånt där livsnödvändigt. :)


Har varit hos systeryster nu i eftermiddag och färgat håret. Är det inte underligt att vi har köpt mer eller mindre samma hårfärg (bara olika fabrikat) utan att ha snackat med varandra eller nånting..?! Det sjuka är att det händer ofta att vi köper samma eller liknande kläder exempelvis.. Knas!!


I'll be back!



Av Nilla - 29 december 2008 21:04

Idag gick färden till Hässleholm för en ny tatuering. Och hej och hå var det gick! :D


Väl där fick jag vänta typ en timme innan han satte igång, dels för att det var mkt folk där som skulle snacka om allt, och dels för att jag är perfektionist och allting ska minsann sitta perfekt. 

sen tog det nog 1,5-2 timmar att göra färdigt den, men nu sitter den minsann där! :D

Ska slänga upp en bild imorgon eller nått, men just nu är jag alldeles för trött för att posa och tanka in i datorn. 

Mamma tyckte tattoon var fin, men att den var lite väl stor. Pappa bara suckade och gick. (nått säger mig att han inte gillade den..) 


well well.. Jag är snygg och nöjd, och det är iallafall huvudsaken! (Dock kanske det kan behövas små finjusteringar, men inte för att det är nått fel utan mer för att jag är perfektionist.)


Nu är det dags att käka kvällsmat och byta plasten. Men see you soon.

Later!

Av Nilla - 28 december 2008 10:21

Idag fyller min syrra 30 år. Grattis grattis och hurra. Nu är hon iallafall officiellt tant, om någon tvivlat tidigare. ;)


Hit ska det komma gäster senare idag (runt 2-3) och innan dess har jag 100 saker att göra. Bland annat städa mitt rum efter som det ser ut som fan efter att jag packade upp efter resan. Sånt som jag inte orkade hitta plats för i hyllorna ligger på golvet. Ser sådär snyggt ut...

Sen måste jag ju skriva klart caset till skolan. Blev skitbra, men jag måste skriva ihop det lite, tror jag... annars funkar det inte alls. Man måste ju lixom åberopa huvudskälet till det förslagna.. typ. (det där lät smartare än vad jag är...)


Men jag är så sjukt trött idag... Det är lan hos en vän, och jag åkte såklart dit och spelade... Men inte på datorn, nej nej.. PS2 såklart. Lego Batman. Något som jag upptäckte, som var ganska roligt, är att man kan spela med de "dumma" gubbarna oxå, typ Clay face och Riddler.. (heter han så..?) Så nu har jag nog klarat ca 40% av spelet. jag är duktig. Men det blev duktigt sent åxå... var väl hemma runt 2, och då var jag så trött att jag höll på att dö. 

Förövrigt kan jag inte vänta tills jag får spela igen, man blir så jävla lätt beroende av lego-spelen. Jag drömde till och med om legobitar och guldmynt inatt. Hur patetiskt är inte det?!


Imorgon bär det av till Hässleholm för sista gången i mitt liv, hoppas jag. Eller iallafall till Hästveda och tobbes päron. Vill du besöka Hell on earth; åk dit!

Tattelitoo blir det iallafall imorgon, om nu inte tatueraren får "viktigare" saker för sig igen. Han har ny studio iallafall, frågan är bara vart den ligger, men det ger väl sig... Coolt i vilket fall att utöka till 2 heltidstjänster och en större lokal! (ja, han har en lärling, han jobbar ju inte 2 tjänster helt själv!)


Nä.. Om jag ska hinna allt idag får jag nog ta och lägga av.. Frukosten väntar oxå. 


Snö och is, gummiflis!

Av Nilla - 27 december 2008 00:58

Nu är det helg mitt i mellandagarna. Jag har egentligen massa att göra eftersom jag har en tenta den 12:e och ett seminarie den 15:e, men det känns ändå så långt borta på nått sätt.

I min värld är det fortfarand oktober med allt som det innebär.

Det är iallafall sagt att tentan ska vara lättare än den förra, så jag kanske inte behöver plugga röven av mig. Jag har, som Anneli säger en "smart juridik hjärna".

Kurserna inför nästa termin är klara, och jag har tackat ja till allihopa. Jag vill ju egentligen jobba oxå och ha tid till det, men att plugga är roligt. Men jag får se på et.. Den tråkigaste/svåraste kursen hoppar jag nog...


Lägenheten har jag inte fått reda på om jag har fått eller inte, men jag hoppas att jag får ett besked på måndag eller tisdag. Ju tidigare destu bättre, eftersom jag måste söka studielån från csn. (förövrigt: ska man inte bara få halvt lån/bidrag i december?!)

Oavsett om jag får den eller inte löser sig nog det ändå. Visst är det bra att bo hemma och inte behöva ta lån, men jag vill hellre kunna klara mig själv i en egen lägenhet.


På kärleksfronten intet nytt.. Eller kanske...

Den gångna (hur stavas detta då?) veckan har varit mestadels trevlig och nu när jag sitter ensam känner jag mig just ensam.. Okej att det kan vara skönt ibland, men just nu bara väller det över mig. Tycker inte alls om det. Jag kan inte säga att jag har några nya känslor, bara att de negativa känslorna försvunnit mer och mer. Kvar finns positiva tankar och energi, och man blir sprallig och glad. 


Vill bara rikta ett stort tack till Kotten som varit en pärla under de dagar jag har mått dåligt den senaste veckan. En stor stjärna i himlen till honom. (Dock är det kanske inte mer än vad man borde förvänta sig, men för att komma från honom har det varit otroligt.) Misstolka inte nu, snälla!!


Nu väntar sängen. Vi hörs imorgon!

Godnatt, stryp en katt.


Av Nilla - 26 december 2008 14:23

Idag är det 4 år sen tsunamin drabbade sydostasien. 4 år är en ganska lång tid, men det känns ändå som det var igår man följde minsta lilla nyhetsrapportering om det.

Det som jag fortfarande tycker är tämligen intressant är att folk inte visste vad en tsunami var här hemma i Sverige när nyhetsrapporteringarna började strömma in. Är inte det allmänbildning? Det är ju mer eller mindre som att inte veta vad en jordbävning är. 

Japan drabbas av en tsunami var 30:e minut (Hawaii ungefär lika ofta). De är  inte så stora men de finns (barn i skolan i japan mfl länder övar jordbävningsutrymning oftare än vad vi övar brandutrymning). Detta vet inte folk, utan förknippar tsunami med gigantiska vågor, massdöd och total misär. Jag menar inte att en tsunami är bra eller så, men jag tycker det är så cyniskt att media (ja, jag skyller på aftonbladet mfl.) vräker ut tsunamivarningar till höger och vänster så fort det har varit ett jordskalv under vatten vart i världen det än må vara. 

Handlar det månne om att kunna skryta om att "vi var faktiskt först" ifall det skulle hända något allvarligt igen, eller handlar det om att sälja lösnummer?

Och hur mår egentligen alla som har drabbats av tsunamin i thailand när det skriks ut en massa om nya katastrofer? 


Förövrigt kan jag ju bara tala om att jag inte skänkte en spänn till "offrena" i "flodvågskatastrofen". Röda korset hjälper bara akut och inte långsiktigt. Efter 3-4 månader när den svenska hjälpen äntligen kom fram till alla byar och småstäder var behovet av dambindor och ris mättat för länge sen. Det som behövdes var hus och hjälp att kunna starta ett nytt liv. Detta har inte hjälporganisationer kunnat ordna, då deras hjälp är till för att akut hjälpa. Och de kan inte använda redan skänkta pengar till annat än det som pengarna är skänkta till, med andra ord: Massa bindor och första hjälpen, noll hjälp till att klara att fortsätta leva. 

Världen är cynisk, och inte fan blir den bättre av röda korset och aftonbladet!


I'll be back!

Av Nilla - 25 december 2008 16:00

Då var man äntligen hemma i kalla sverige igen. Kan ju säga att det är sjukt skönt att vara hemma igen, även om man egentligen inte saknat sverige som sådant. Men mammsingen har jag allt saknat! ;)


Julaftonen spenderades hemma hos tobbes päron i skåne. "Mycket har man varit med om, men det var det värsta!"

Konstant skitsnack, jävla ölande, skrik och gap på barnen och allmänt jobbig stämning. Jag tycker inte all alkohol hör hemma på julbordet (isåfall julöl eller snaps), men det tyckte tydligen hans familj. Jävlar i havet vad de söp!! Och tyvärr blir "barnen" lidande. 

Sen att det är en jävla gestapofamilj där barnen inte får kolla klart på kalle anka bara för att päronen är hungriga kan vi ju ta en annan gång.


Idag väntar iallafall firande med min underbara familj (som dock kan vara sjukt jobbiga dom oxå). Massor av mat, klappar och dåliga skämt, det är julen i ett nötskal!


Vi hörs. Kyss och hej!

Av Nilla - 21 december 2008 11:09

Det är kanske inte sa bra att börja supa till det kl 3 en fredagseftermiddag. Langfylla är aldrig bra. Det slutade med en jävla fyllefrossa och att jag trodde jag skulle dö. Sa det har inte blivit nagon öl för mig sen dess. Men idag är jag fit for fight again, sa nu jävlar väntar ölen. :D

V har inte gjort sa mkt de senaste dagarna. Tiden har runnit iväg, och vi har inte riktigt haft lust eller pengar att göra nagot... Men igar var vi ute pa valsafari, och vi sag faktiskt 2 valar. Inte jättenära, men iallafall. :D Dock blaste det natt otroligt, sa jag blev lite sjösjuk. men jag överlevde, som tur var. :D


Idag ska vi ut och kolla pa en orkide-park (hur fan gör man apostrof pa ett sant här u-lands tangentbord?!). det ska tydligen finnas runt 50 000 sorters.. Helt otroligt.

Förövrigt finns det mycket blommor pa ön. Mycket orkideer, och liljor och julstjärnor och annat smatt och gott som jag inte vet namnet pa.


Igar tog vi en lang promenad efter middagen. Vi bara gick och gick och sag den mest otroliga utsikt. Nagot som är ganska fräckt, är att vi alltid pa nagot sätt hittar tillbaka till hotellet igen. Oavsett vart vi har gatt, sa har vi aldrig gatt vilse. det är ganska otroligt egentligen, eftersom det finns sa manga smagator och gränder som är enkelriktade. Och trafiken här är helt otrolig. Bilar överallt och de kör hur som hellst och parkerar hur som hellst. Tur att inte jag kör, för da hade vi hamnat pa sjukhus. (och det är inte för att jag kör daligt, utan för att trafiken och reglerna är sjuka!)


15 min left of my time. Och eftersom vi bara har cnn pa hotelrummet tänkte jag passa pa att kolla lite nyheter pa nätet oxa. :D


Hoppas att alla har det bra, och överge nu inte min blogg bara för att jag inte kan uppdatera sa kontinuerligt pa nagra dagar till. :P


Tack och hej, leverpastej!

Av Nilla - 18 december 2008 12:46

Sitter pa ett nätverkscafé pa köpcentret Dolce Vita i Funchal, Madeira. Tänkte slänga upp lite bilder, men det var no can do. Jävla u-land man har hamnat i.


För att sammanfatta hittills:

Flyget hit var otroligt segt. vi satt längst bak i gangen bada tva, med folk som stod i toalettkö i gangen under hela resan. Trodde jag skulle dö. dessutom sa var man ju astrött efter att ha gatt upp okristligt tidigt. (ca 4 am)   


Pa hotellet sa bor vi högst upp, alltsa 5:e vaningen. Vi har havsutsikt om man gar ut pa balkongen och lutar sig farligt mycket utat samtidigt som man tittat bakom "knuten". Det är 30 rum pa hotellet, främst bebodda av medelalders och finnländare.


Idag är det torsdag (tror jag ska tilläggas. Har egentligen ingen aning...) Och vid 3-snaret ska vi ut pa en battur och kolla pa sköldpaddor, delfiner och valar.

Igar akte vi linbana till en botanisk trädgard, som inte var riktigt som jag hade förväntat mig. Men mycket växter var det iallafall. Ska tillägas att tobbe var nära att dö under resan upp. (han är höjdrädd. :P)

I tisdags gjorde vi inte sa mycket, mer än att vi checkade läget i staden lite.


Nagot som är helt otroligt är julstämningen som är här. Man tycker ju inte att det ska vara nan julstämning när det är snudd pa 20 grader och sol, men det är det minsann.  Kvällarna är helt magiska. Tänk som Lisebergs pa julen, ganger 10, i en hel stad. Da kanske ni kan föreställa er.


Maten är god, men relativt dyr. Det finns inte sa mycket shopping (mest dyra boutiquer och krimskrams). Men öl och vin finns i mängder, och billigt är det oxa. Man far 50 cl öl pa en resaurang för ca 30 svenska kronor. :D
En flaska Madeiravin kostar ca 45 sek. :D:D:D


Vädret är lite si sadär. En taxichafför sa att det berodde pa att det var snö i bergen, sa vi far lita pa honom. ;)


Jag hoppas att alla har det bra här hemma. Och jag kan tillägga att det är sjukt skönt att dricka en stor stark kl 1 en onsdageftermiddag, som vi gjorde igar. Alkoholist, Javisst! :D


Tack och hej, leverpastej. See you soonish! :D 

Ovido - Quiz & Flashcards