Alla inlägg under juni 2009

Av Nilla - 29 juni 2009 18:55

Sällan har jag varit så uttråkad som jag är just nu. Jisses. Jag har plockat in disk i skåpen och satt på en maskin tvätt. Men sen har jag typ bara suttit och glott på datorn. Hade velat göra nått konstruktivt, men pallar verkligen inte. Vore trevligt att gå en promenad, men jag orkar inte. Alldeles för trött. Dock tror jag att jag kommer vara för pigg för att kunna sova sen om jag inte går ut..

Sen är jag väl rätt less över det här med bilen... Blir fan så mkt krångligare imorgon att ta tåg och grejjer. Men även att jag måste bli skjutsad till och från jobbet... Vette fan om tapetkollande hinns med imorgon, och det är ju faktiskt nått jag vill göra. Men det blir så satans krångligt om jag ska hem först och packa alla saker jag ska ha med mig, och sen gå till anneli för att sen gå till hfab och sen gå till stationen. Får nog göra upp en plan för det där. 

Äh.. jag är nog allmänt less bara.  

Verkar lite som att alla runt omkring mig bara får en massa problem av diverse sort hela tiden. Pallar inte riktigt det... 

Fan. Jag längtar till hösten, typ november, så att vi kan börja plugga ordentligt. Då kommer man istället ha en massa tid för lite, vilket jag ärligt talat trivs fan så mkt bättre med. 

Förresten måste jag inom apoteket imorgon oxå. men det är väl inga problem med det egentligen... 

Satans jävla bilhelvete.

Av Nilla - 29 juni 2009 14:55

helgen har varit helt utomordentligt trevlig. I fredags var det jobb som gällde, och sen var jag och bihanget på bio. Vi kollade på transformers. Även om jag inte är direkt insatt i vad det handlade om så var den bra... mkt action och fräckt gjort. Riktigt imponerande. Sen om manus etc var så bra vette fan... I lördags var det äntligen dags att sova länge, så vid 11-snåret släpade jag mig upp ur den goa sängen och ställde mig och stekte pannkakor. Har man vid ett svagt ögonblick lovat att servera det till frukost får man stå vid sitt ord. ;) Sen åkte vi till Östra Stranden och mös och käkade vattenmelon. Det blåse dock väldigt mkt så man fick sand precis överallt. Och bada gick nästan. Bihanget ville inte bada, och jag ville inte bada själv.. så jag badade fötterna. :P 

På kvällen åkte vi till Gullbrannagården för att lyssna på en Gospelkonsert med en kör som mamma och syrran är med i. Det var inte hysteriskt askul, men det var lite välbehövlig kultur och det var jätteroligt att se hur glad mamma var. Känns lite som att det var länge sen man såg henne sån. Hon stressar nog för mkt.. :(

Igår var vi på brottet/simstadion och solade. Stackars Razz är ju så satans solkänslig, så han brände sig på ryggen i lördags trots solskyddsfaktor 30. Mitt fel? Dock var han stark nog att ge sig ut med mig, eller snarare bli medsläpad, kanske?

Fick mig en tankeställare angående pigment. Jag fick ingen färg alls när jag hade faktor 6, medan han brände sig ordentligt med faktor 30. How sick is that?!  Nu är jag iallafall på god väg att bli neger. ;)


Idag åkte han hem, och planen var att jag skulle dit imorgon efter jobbet nån gång. Dock vette fan om det går... Bilen skulle ju lagas idag, och det skulle ta en massa tid att laga det. Så om jag ska ut och resa får jag ta tåget. Och det är jag egentligen inte det minsta sugen på. Astråkigt att åka tåg ju!!! Sen fattar jag inte varför tågförbindelserna är så dåliga och dyra! Uppmanar ju inte att åka tåg direkt! 


Det allmäna hälsoläget är väl annars rätt ok. Inte direkt ont i nacken alls längre, bara stel.. Känner tydlgt när disken håller på att fitta sig, så då är det bara att fixa till. Ryggen däremot ställer till med en massa besvär. Usch ja. :( Huvudet sitter kvar, men jag har huvudvärk till och från hela tiden. Kan ju bero på att jag dricker för dåligt när jag jobbar och så.. Men nu har jag iallafall fått hit min sodastreamer, så det ska nog bli ordning. Dock hade jag behövt dra mig in till stan mellan 16-18 för att hämta ut medicin. Får väl cykla i värsta fall. Men jag är fasligt trött. 

Kunde inte somna igårkväll, druknade bara i he-who-must-not-be-named:s ögon och fånlog. Usch va töntig man är. Sen blev vi terroriserade av en fluga halva natten. så satans irriterande!!!!! 


Dagen till ära är disken diskad, lägenheten är i rätt skapligt skick. Det enda som behövs göras är att tvätta. Men jag vet inte om jag orkar... Usch!

Borde avsluta. Kaffe och kanelbulle, någon?

Puss



Av Nilla - 26 juni 2009 22:26

säga vad man vill. Men idag är en sorgens dag. Kolsvart, nattsvart. Det som har hänt är fruktansvärt tragiskt. Helt fruktansvärt.Michael Jackson, the kig of pop lever inte längre. Är detta året då alla barndomsidoler försvinner? Är detta året då man är tvungen att växa upp?


Man må säga vad man vill om Jackson och hans levene, operationer och pedofilanklagelser. Men alla borde fan hålla med att genialiteten i musiken är enorm. Jag blir fruktansvärt imponerad och berör varje gång jag hör en låt, oavsett vilken det är. 

Man kanske inte ska säga att Jacksons död är lika stor som Elvis eller John Lennon, men det berör fruktansvärt många människor. Att han har gått bort är för mig otroligt, obegripligt och helt hemskt. Världen har mist ett musikalist geni, utan att uttrycka vår uppskattning medan han var i livet. Jag hopppas innerligt att Michael, vart han än nu må vara, ser ner på alla sina fans och fylls och förstår den kärlek som många världen över hyser för honom. Han är och förblir ett geni. Och en barndomsidol. Världen kommer inte vara sig lik.. verkligen inte.. :(


Skrev för nårra månader sen ett inlägg om Michael Jackson. Läs och begrunda, och se klippet. Och njut. 

http://nillaraff.bloggagratis.se/2008/11/21/1127338-the-king-of-pop/


Själv tycker jag att det är svårt att se nyheterna idag och lyssna på hans musik. Jag är kanske överkänslig och töntig, men jag blir alldeles rörd och bara ryser. Och jag blir så ledsen över vad som hänt. :( Usch.. det är surrealistiskt...


Avslutar med ett klipp som nog kan sammanfatta hans skandalomsusade liv. "They don't care about us". Och nej.. Ingen gav ett ruttet lingon för Jackson, ändå gav han allt. Det är beundransvärt. Och att alla hyllar honom idag kanske är lite skenheligt, men man saknar inte kossan förrens båset är tomt. Och tomt kommer det sannerligen att bli...






Av Nilla - 25 juni 2009 10:10

Äntligen är min huvudvärk borta. Eller ja.. iallafall för tillfället. Dock börjar nått gro igen, men denna gången på andra sidan huvudet. Ska iofs till läkaren om en timme, så då får jag väl nån dundermedicin, får vi hoppas.

Som sagt, jag får jättedåligt samvete av att vara sjuk. Har aldrig någonsin fått det innan, men tydligen har jag ett samvete iallafall. :P Det kan ju vara bra att veta till en annan gång. 


Det positiva i hela detta är iallafall att jag har städat min lägenhet, tvättat, dammsugit, lämnat katten, diskat och jaa.. det var väl det hela. Samt att jag har spenderat massa timmar i sängen och framför datorn. Nej, jag vet att man inte ska sitta vid datorn/tvn med migrän, men jag blir knäpp av att bara ligga och ha ont!! 


Mamma och jag ska nog förresten ut och resa nått i höst, eller augusti. Funderar på Grekland, men frågan är vart, hur och när. Nån gav tips om båtluff, men mamma är lite väl försiktig för sånt tror jag. Dessutom gillar hon inte att åka båt. Stort problem... Hade behövt lite tips på nån ö med bra restauranger, stränder, shopping och även sevärdigheter. Den behöver inte tillhöra Grekland nödvändigtvis... Vi hade en halv fundering på Malta, men jag vet inte om det är direkt mkt stränder där..?

Well.. Det får vara som det är, när det inte blev som det skulle.


Nu ska jag iallafall och hämta mina kläder från H&M, sen ska jag till läkaren, sen till päronen och käka lunch, sen jobba. Och när jag kommer hem kl 21.15 så kommer jag få besök av han den där med de fina ögonen. -tokflina- Jisses va detta är cp. Sällan har man varit så kär...


Puss!



Av Nilla - 24 juni 2009 19:19

Bidrar med en klassiker. kalasbra! :D

Av Nilla - 24 juni 2009 18:50

Det blev som jag befarade idag. Jag var tvungen att sjukanmäla mig för migränen. När klockan var 12 kunde jag knappt se, och var helt yr och groggy. HAde inte så mkt val då kände jag. Vågade inte lita på att det skulle gå över till 14, och sen hålla sig bra...

Dock gick det över, och jag har varit mer eller mindre huvudvärksfri sen 4-tiden. Men det är ju omöjligt att veta på förhand, men jag känner mig helt jätteskyldig som sjukanmäler mig för nått som uppenbarligen har gått över nu. Men jag var jättedålig vid lunch, och nu mår jag nästan dåligt av skuldkänslor. Hoppas inte att jag ställde till det på jobbet...


Iallafall ringde jag Vårdcentralen, så jag ska dit imorron på förmiddagen och kolla upp det här med huvudvärk. Kanske borde kolla blodtrycket oxå då.. Det skulle jag göra i januari 08... (eller om det var 07..) Men förhoppningsvis får jag nån sorts medicin utskrivet och lite tips på vad jag ska göra lixom... 

Och nu när huvudet är bra känner jag av ryggen igen. Men det känns ändå bättre i ryggen. Visserligen har jag precis dammsugit så det kan ju vara därför. (jag ser ut som Quasimodo när jag dammsuger...) 


Well. Imorgon ska jag banne mig jobba, om det så är det sista jag gör. Får så satans dåligt samvete av att vara hemma och dessutom blir jag uttråkad. Att jag har dammsugit och tvättat har ingenting med produktivitet att göra, mer att jag inte har nått annat att hitta på. Sen blir jag väldigt rastlös av att bara sitta. Och nu får jag väl ta och diska och göra lunchlåda eller nått. I brist på annat att göra. 


Over and out

Av Nilla - 24 juni 2009 09:41

Detta är fan sinnessjukt. Jag har så satans ont i huvudet att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vill gärna jobba idag, men jag tror banne mig inte att jag kan. Fattar inte vart huvudvärken kommer ifrån. Och Ingenting hjälper.

En ljuspunkt är iallafall att jag inte mår illa idag, som jag gjorde igår.. Men jag kan inte röra mig, för då är det som en spark i huvudet.. 

Att bara sitta helt stilla, utan att flytta blicken och andas in går kalas.. Men lixom, det är ju inte riktigt möjligt att göra så på jobbet.. Får väl sjukanmäla mig idag med om det inte går över på en halvtimme.. Känns sådär roligt att göra det ~4 timmar innan passet börjar.. men vad gör man...?


Huvudvärken släppte ialalfall lite igår på eftermiddagen, så jag orkade diska, sitta ute lite på uteplatsen, laga mat och käka och duscha.. Dock pallar jag ingenting alls av det just nu. Ett svalt, mörkt, tyst rum hade varit drömmen. Tyvärr skiner solen in genom persiennerna, det är varmt som i en bakugn och tyst blir det aldrig på Andersberg. Jag vill flytta!


Känns riktigt pissigt att vara sjukanmäld. Vet ju inte om jag hinner bli frisk i huvudet (hur lät det...?) tills kl 14. Och jag kan inte jobba med denna huvudvärken, det är omöjligt. Det värsta vore ju om jag sjukanmälde mig och sen blev bra frammåt eftermiddagen.. Men aja.. Inte mkt att göra nått åt, tyvärr... 

Jag har knarkat 2 ibumetin och 1 treo (enligt läkares ordination...) och lindrar det inte inom 10 min så sjukanmäler jag mig. Kan ju inte ringa mig sjuk hur sent som helst... 


Nä.. får väl gå runt lite och röra på mig.. det kanske hjälper.. Dock ser jag knappt på vänster öga på grund av migränen, så jag vågar ju inte gå ut. Sova är inte heller nån idé, för jag har för ont i huvudet för det...


Btw.. mina tangenter är fuckade. Har nån spillt cola på dom i hemlighet? -grrr-


Pöss

Av Nilla - 23 juni 2009 18:45

Efter en dag med migrän borde man inte vara på annat än jävligt dåligt humör. Dock fick jag precis ett infall av ren och skär lycka. SÅ just nu kan jag inget annat än le, le åt allt.


Det känns i mig att nått är på gång. Att nått underbart finns och finns för mig. När inget känns bra kan jag bara lyssna på Självmords-Lasse och bli sådär galet kär som man bara kan bli i den där underbara personen av motsatt kön med de vackraste ögonen i världen. 

Jag vill bara hoppa runt och spralla och dansa och skrika av lycka. Man vet att man är riktigt kär när tiden ifrån varann går långsammare än fysiskt möjligt, och att tiden går fortare än ljusets hastighet när man är tillsammans.  

Och fy faan va jag saknar den fysiska närheten (och då menar jag inte sex...) av att ha honom sittandes i min soffa och reta gallfeber på mig med det evinnerliga zappandet på tv:n, eller wow:andet.

Det är riktig kärlek det... Och jag kan nog ärligt talat ge allt för det. Kan offra det mesta. Tror det...


Nu ska jag nog försöka hitta nått att äta. 

Puss älsklingar!


Ovido - Quiz & Flashcards