Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Helgen i sammanfattning

Av Nilla - 29 juni 2009 14:55

helgen har varit helt utomordentligt trevlig. I fredags var det jobb som gällde, och sen var jag och bihanget på bio. Vi kollade på transformers. Även om jag inte är direkt insatt i vad det handlade om så var den bra... mkt action och fräckt gjort. Riktigt imponerande. Sen om manus etc var så bra vette fan... I lördags var det äntligen dags att sova länge, så vid 11-snåret släpade jag mig upp ur den goa sängen och ställde mig och stekte pannkakor. Har man vid ett svagt ögonblick lovat att servera det till frukost får man stå vid sitt ord. ;) Sen åkte vi till Östra Stranden och mös och käkade vattenmelon. Det blåse dock väldigt mkt så man fick sand precis överallt. Och bada gick nästan. Bihanget ville inte bada, och jag ville inte bada själv.. så jag badade fötterna. :P 

På kvällen åkte vi till Gullbrannagården för att lyssna på en Gospelkonsert med en kör som mamma och syrran är med i. Det var inte hysteriskt askul, men det var lite välbehövlig kultur och det var jätteroligt att se hur glad mamma var. Känns lite som att det var länge sen man såg henne sån. Hon stressar nog för mkt.. :(

Igår var vi på brottet/simstadion och solade. Stackars Razz är ju så satans solkänslig, så han brände sig på ryggen i lördags trots solskyddsfaktor 30. Mitt fel? Dock var han stark nog att ge sig ut med mig, eller snarare bli medsläpad, kanske?

Fick mig en tankeställare angående pigment. Jag fick ingen färg alls när jag hade faktor 6, medan han brände sig ordentligt med faktor 30. How sick is that?!  Nu är jag iallafall på god väg att bli neger. ;)


Idag åkte han hem, och planen var att jag skulle dit imorgon efter jobbet nån gång. Dock vette fan om det går... Bilen skulle ju lagas idag, och det skulle ta en massa tid att laga det. Så om jag ska ut och resa får jag ta tåget. Och det är jag egentligen inte det minsta sugen på. Astråkigt att åka tåg ju!!! Sen fattar jag inte varför tågförbindelserna är så dåliga och dyra! Uppmanar ju inte att åka tåg direkt! 


Det allmäna hälsoläget är väl annars rätt ok. Inte direkt ont i nacken alls längre, bara stel.. Känner tydlgt när disken håller på att fitta sig, så då är det bara att fixa till. Ryggen däremot ställer till med en massa besvär. Usch ja. :( Huvudet sitter kvar, men jag har huvudvärk till och från hela tiden. Kan ju bero på att jag dricker för dåligt när jag jobbar och så.. Men nu har jag iallafall fått hit min sodastreamer, så det ska nog bli ordning. Dock hade jag behövt dra mig in till stan mellan 16-18 för att hämta ut medicin. Får väl cykla i värsta fall. Men jag är fasligt trött. 

Kunde inte somna igårkväll, druknade bara i he-who-must-not-be-named:s ögon och fånlog. Usch va töntig man är. Sen blev vi terroriserade av en fluga halva natten. så satans irriterande!!!!! 


Dagen till ära är disken diskad, lägenheten är i rätt skapligt skick. Det enda som behövs göras är att tvätta. Men jag vet inte om jag orkar... Usch!

Borde avsluta. Kaffe och kanelbulle, någon?

Puss



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards