Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Nilla - 9 juni 2009 12:11

Idag är det 3 år sen jag tog studenten. En lycklig tid i livet som man minns den. Studentbalen var dock bäst. Aldrig haft en så bra fylla. ;) Studenten var oxå bra... Framförallt att man fick en livslång dröm uppfylld. Ärligt talat så minns jag inte mycket av den dagen. Var inte full alls, snarare så att jag njöt för mkt av det för att orka komma ihåg det. ;)


Men vad har hänt sen dess då?

Första året spenderades med att söka jobb och jobba med tillfälliga saker, ex Avant telemarketing, Nordic Fundraising och Landstinget Halland. Sen pluggade jag på komvux, mest för att ha nått att göra.

Hösten 2007 blev jag student och började plugga sociologi på högskolan i halmstad. Av de 3 år som jag ska plugga åsterstår nu bara ett.

Sociologi 1-60 hp var otroligt roligt, men stundtals slitigt. Dock var plugget otroligt givande, men det var nog framförallt på grund av Anneli och Heidi. Dom har jag att tacka för mkt. :D

På tal om Buddha... (haha) så tyckte vi nog alla att de 3 åren på skolan skulle bli otroligt sega och långa. Nu inser jag dock att de hade rätt i att säga att tiden kommer att gå fort och att vi på ett kick kommer få vår fil. kand. och sitta på examensdagen och undra vart fan tiden tog vägen.

Det undrar jag redan...


Tror jag har fått en allt för tidig 30-års kris, eller nått. Jag är 21 år gammal, jag har inte gjort nått vettigt i livet. MIna dagliga rutiner består av att sova för länge, sitta vid datorn, äta, diska, tvätta, städa, ibland träffa folk och sen sova igen. Va fan är det lixom??

Nee.. Snackade med en i ridgruppen igår, han är löjtnant eller nått. Han tyckte minsann att jag skulle mönstra. ;) HAde varit en spännande upplevelse. Mönstra kan man väl alltid göra. Innebär väl inte att man måste göra lumpen? Visserligen är det en gammal 14-tis dröm.. (naked guys, yey!!)


Well well.. Jag får stå ut med att plugga ett år till. Bli ju med Heidi och Anneli. Vem vet vilka sjuka internskämt vi får detta året. ;) Dock tar jag nog min långresa efter examen, och sen fortsätter att plugga. Fil. Mag i sociologi låter väl inte så dumt? Dock ser jag inte att jag någonsin kommer att jobba med det jag är utbildad i. Låter för jävla trisst. Roligare att plugga.


Nu ska jag panta alla mina hundratals (...?) colaflaskor. Hörs sen!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards