Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Nilla - 4 juni 2009 22:51

LOvade igår att jag skulle ansluta mig till ett parti och ställa upp i valet nästa år. Tyvärr verkar det vara svårt, då alla svenska partier har nått fel i huvudet. Mina åsikter tänker jag minsann inte ändra på, och faller det inte på det ena så fallet det ta mig fan på det andra.

Vänstern gillar inte EU, eller friskolor.

Sossarna gillar eu och friskolor i viss mån.

Moderaterna gillar eu och friskolor, och gärna privatskolor.


De sakerna som är viktiga för mig är hur man ska få in ungdomar och långstidsarbetslösa på arbetsmarknaden, hur studenter ska ha det under utbildningstiden, ungdomsbrottslighet, upphovsrätt, samarbete mellan skola, socialen, polisen och hemmet och allt annat som hör där till. Sen tycker jag även att äldrevården är väldigt viktig, och sist men inte minst är invndringen en stor och väldigt viktig fråga. 

Saker som hur mkt Eu-parlamentet ska kunna styra innehållsförteckningen i en banan eller ifall man ska få ha azo-färger i godis är bara löjligt. Eu bör bara fungera på en internationell nivå, dvs besluta om ex. miljömål, krigs/fredsfrågor, och andra stora saker som drabbar flera länder om ett land missköter sig. Överlag tycker jag att Sverige bör gå ur EU. Det har inte tillfört mycket till Sverige utan kostar bara en satans massa pengar. (visserligen kostar det att gå ur med, men iallafall...) Att vara med i EU och EMU är som att en skåning höjer värmen på ett element i Norrland, oavsett om det behövs eller inte, vilket inte ens skåningen vet då han/hon är allmänt ovetande om allt. (Inget ont om skåningar, bara en liknelse. Skåne är alltså Bryssel...)


Hade en vän under gymnasietiden som lovade att hon skulle rösta på mig om jag skapade ett parti. Andra har sagt samma sak efter det. Man kanske skulle ge det ett försök? I annat fall kan jag kanske slå Linda Rosings världsrekord på den kortaste politiska karriären..? Vad tror ni? Vem röstar på mig? Om nån vill veta mer exakt om vad jag tycker inom nått så släng en kommentar så skriver jag nått om det asap.


Over and out! 

Ovido - Quiz & Flashcards