Alla inlägg under september 2009

Av Nilla - 28 september 2009 21:01

Jag hr kommit fram till att det på ett sätt hade varit bättre med ett 7-16 jobb än att vara student och timanställd. En vanlig dag, utan jobb och skola så gör jag fan ingenting. Att sitta och läsa och koncentrera sig i 8 timmar är inte riktigt att tänka på. Dock hade det säkert blivit mer gjort om man satt i skolan eller på bibblan och läste. Fast.. att cykla iväg i detta vädret känns sådär kul... 

Har börjat få lite panik inför utvecklingsarbetet vi ska skriva denna terminen. Just idag känns det bara crap och bajs. Ingenting verkar intressant längre. Har varit diskussioner om att oavsett ämne så blir man ju väldigt intresserad när man håller på med det, och ja, det är ju sant.. Men samtidigt måste man ju börja tänka på livet efter skolan och jag jag vet inte.. Kanske vara lite självisk och välja nått som man tycker verkar vara en total utmaning. 

På nått sätt känns det som om jag saknar utmaningar för tillfället... Och det blir faktiskt tråkigt i längden... Men, måndagar är jobbiga. tillbaka till verkligheten efter underbara helger med älsklingen. Blir lätt stressad och uttråkad och allmänt sur då. Och pms gör det inte lättare. 

Men allt det där med att hitta ämne som alla i gruppen tycker är intressant och vill skriva om är fruktansvärt svårt. Och det känns nästan som om det blir svårare och svårare... Visserligen brukar ju allting lösa sig till det bästa, men ändå. Onödig stress egentligen att behöva fundera på det en massa samtidigt som man har en massa annat att göra och lösa. Sen känns det på nått sätt jobbigt att jag kanske inte får skriva om nått jätteintressant om jag inte hittar nån att skriva med. Och det är pissigt. Riktigt pissigt. Än värre är det nog iofs att skriva ett arbete med en grupp eller en person som man inte alls går ihop med. Som tur är har jag hittills inte behövt göra det på högskolan iallafall...


Ja.. skolan är en stor issue idag. Jobbet är en lite mindre issue. Funderar dock på att man kanske skulle vidga sina vyer lite, men det är ju skitsvårt att få ett annat jobb. Slog mig idag när jag var hos anneli att i juni står jag helt utan inkomst och sysselsättning om jag inte fortsätter plugga, får ett jobb eller får ett sommarjobb.. Och det suger hästballe. Som tur är har jag ju en del sparpengar, så skulle allt skita sig så klarar jag mig i nårra månader ändå. Men hur kul är det att ta av alla sparpengar som jag egentligen vill använda till resa, hus eller nån annan investering. 


Överlag är framtiden en jättestor issue för mig just nu. Jag har inte en aning om hur mitt liv ser ut om 3 månader. Fram till jul vet jag ju att jag kommer bo här, plugga och förhoppningsvis jobba lite iallafall. Men efter nyår har jag inte en aning. Jag kommer fortfarande bo här förmodligen, och plugga.. men med mycket annat känns det väldigt osäkert just nu. Och fram efter sommaren ska vi inte tala om. Vart i världen befinner jag mig då? Hur ska jag försörja mig? Min absoluta worst fear är att jag sitter arbetslös, utan inkomst, singel och inte nån förmåga att göra nått av mitt liv, efter nästa termin. 

Dock hoppas jag verkligen inte att risken att jag ska bli singel igen är särskilt stor. Det vore fan orättvist.


jaa.. jag tror egentligen att jag hade kunnat tjata om olika scenarion och worst case och hur jag ska göra om det och det händer. Men jag får väl egentligen bara släppa kontrollen lite och se vart det leder. 

För ett år sen trodde jag knappast att jag skulle ha egen lägenhet, världens bästa pojkvän, ett jobb där jag kan jobba hur mkt/lite jag vill samt att jag skulle ha så underbara vänner som jag har just nu. Inte så att jag satt hemma hos mamma och trodde allt skulle gå åt helvete, men jag vågade inte riktigt släppa taget om det jag hade. Och såhär i efterhand kan jag ju faktiskt tala om att jag inte ångrar mig ett dugg. Ångrar snarare att jag inte gjorde nått åt situationen tidigare, men så är det väl alltid...


Överlag kan man nog sammanfatta det med att jag trivs sjukt bra med mitt liv som det är nu, om man bortser från en detalj... Min älskling bor i ett annat land, och vi kan som mest träffas på helgerna och kan knappt prata i telefon eftersom det är för dyrt. Det är sjukt jobbigt de dagar man inte är på topp och vill ha lite peppning, eller de dagarna man bara är sådär lite extra kär och bara vill vakna brevid honom och titta in i hans vackra blåa ögon. 

Dock vet jag egentligen inte om ett annat format av förhållande hade funkat just nu. Även om jag lider av avståndet och hatar det, så tycker jag att det är väldigt skönt och har nånting att längta till. För att längta efter nått eller någon, det är nog jävligt viktigt.

Av Nilla - 27 september 2009 15:57

Tatueringar och piercingar blir allt vanligare. De flesta känner många som har tatueringar och piercingar på diverse ställen. Jag har 2 tatueringar, och tills för en månad sen hade jag även en navelpiercing. Dock ville den inte vara kvar så jag fick ta ut den. Är ett inte så vackert ärr där nu, men jag påminns iallafall om hur snyggt det var när piercingen satt där.


Iallafall. I takt med att fler unga (och äldre med för den delen) upptäcker tatueringens ädla konst, börjar också de förutfattade meningarna kring tatueringar suddas ut. Idag är det social accepterat att ha så många piercingar i ansiktet att det ser ut som om man har ramlat ner i en låda med fiskedrag eller att ha så många tatueringar att det knappt går att se om människan är svart eller vit i grunden. Eller, helt accepterat är det klart inte, men det börjar bli. Dock kommer många människor med de mest korkade argument till varför man INTE ska tatuera sig. Tänkte ta upp nårra här, och analysera varför argumenten är så urbota korkade!


1) Nej, gör det inte! Tänk om du ångrar dig!?
- Ja, Tänk om jag gör värsta ryggtavlan (som en snubbe ca 17 år gjorde) och ångrar mig (som även han gjorde). För det första får man faktiskt skylla sig själv om man inte har tänkt igenom tatueringens motiv och placering innan man sitter/ligger och tatueraren är i full gång. För det andra så är det väl knappast nån annans ensak om jag gör en ful padda i pannan och kommer på att det kanske inte var så snyggt som jag tänkte. Det är JAG som ska leva med skiten. Sluta lägg er i!


2) Nej! Men hur ska det se ut när du är 70 år och sitter på hem?

- Ja, förmodligen kommer den inte vara lika snygg. Förmodligen kommer den vara skrynklig, missfärgad, konstig i proportionerna och se riktigt konstig ut. Men! Hellre att mina tatueringar ser ut som skit när jag sitter där och ändå har levt och trivts med dom i hela livet än att jag sitter där som en dement tant Adga och ångrar mig så in i helvete att jag aldrig vågade. Och ärligt talat, man ska leva när man är ung. Trots allt är man ju orynkig fler år än man är rynkig, iallafall om man har tur.


3) Men tänk på alla jobb du inte kan få!

- Ööh..? Vilka jobb kan man inte få bara för att man har en sats-tavla i svanken eller en fjäril på skuldran? Så länge man kan dölja dom till större delen bör och ska det fan inte vara några problem. Visst, vill man bli nakenmodell kanske det inte är lysande att ha en grön teletubbie på skinkan, men annars, vad hindrar?! Och med den takten unga skaffar tatueringar och piercingar idag så dröjer det nog inte speciellt länge innan det både finns synliga tatueringar och piercingar i regeringen och riksdagen! Förövrigt kan jag nog slå vad om att inte ens Kungafamiljen är omärkt vad gäller tatueringar (nej, jag har ingen källa, JK-anmäl mig om du så vill. I dont care!).


4) Men seriöst? Det är väl inte snyggt..?

- Jo! det är förbannat snyggt med rätt tatuering på rätt människa. Tyvärr har det varit en inflation i delfin, fjärils, tribal och kinesteckentatueringar de senaste åren. Och nej, det är inte jättesnyggt. Dock är det inte motivet som bestämmer om tatueringen är snygg, utan lika mkt på vem som har gjort tatueringen som vem som ska bära den! Tycker man själv att ens tatuering är snygg och man trivs så är den snygg. 


5) Men jag som är så gammal (ca 40+) kan väl inte skaffa en nu?!

- Varför skulle man inte kunna tatuera sig när man är 100 som 18? Vill man göra nått är det väl bara att sätta igång. Av den livserfarenheten jag har så ångrar man mest saker man inte gjorde än de saker man faktiskt har gjort. De erfarenheter man har, skapar en till den man är, och jag kommer aldrig någonsin att ångra mina tatueringar. Förövrigt tänker jag knappt på att jag har dom....



Nästa helg är jag i skåne, och då kanske man kan droppa in till tatueraren och boka en ny tid. Min ska ju fortsättas på. Hade varit riktigt skönt att sätta/lägga sig och bara koncentrera sig på den ohyggliga smärtan när nålen penetrerar alla nerver man har. Gah! :D

Av Nilla - 25 september 2009 09:04

Lönedag idag. En maaaassa pengar som rullar in på kontot. och jag har faktiskt inte så mycket räkningar, så det blir nog en rik månad. Kommer inte behöva slösa pengar på att köpa Beck-filmer i allafall, för jag har typ alla redan. :P 


Igår jobbade jag, och sen satt vi på skolan och skrev arbete. Fungerade riktigt bra. Jag är imponerad av allas insats. Dock kändes det kanske inte som om vi var sådär överdrivet effektiva.. Iallafall stundtals. Men roligt hade vi. Eller iallafall Heidi. Hon skrattar åt allt. Hur fan är det möjligt? Möss och allt var det nu va.. jisses. Vi kanske borde tacka Ingen och Bror för att vi var så ineffektiva effektivt igår. :P


Idag är det fredag och det innebär att Fredde ska komma hit. Tycker veckan har gått jättefort så jag har lixom inte hunnit sakna honom än. Visserligen gjorde jag det igårkväll. Den dumme jäveln skickade en jättemysig låt till mig, romantisk som bara den, och menade på att han hade velat ha skrivit den till mig. Trött som jag var så började jag längta efter honom nått otroligt, så jag bara satt och storbölade. Helt hemskt. Så det är ju tur för hans del att han kommer idag. ;)

Dock är jag ungefär hur trött som helst, eftersom jag har kommit in i nån slags insomnia igen. Funkade bra över helgen och till i förrgår natt att somna och sen sova typ hela natten. Men i förrgår natt somnade jag inte förren jättesent och sen vaknade jag jättetidigt och kunde inte somna om. Samma sak inatt, typ.. Det är ju inte riktigt friskt att gå upp 8.30 när man är ledig och har planerat att sova tills iallafall 10... Känner mig helt slut, precis som om jag har festat hela natten. HAr bakiskänsla i kroppen, huvudet är piggt (förhållandevis iallafall) men kroppen är helt död.


Jag har iallafall en massa att göra innan Fredde dyker upp här nån gång fram emot kvällen. Har haft fullt upp precis hela veckan, så det är kanske inte så konstigt att jag är trött. Och är man inte hemma kan man ju knappast städa heller... :P 

Hade dock varit skönt att bara lägga sig i sängen igen och somna om i nårra timmar... Men det kommer ju knappast hända. 

Och det är inte kul att sova ensam heller. :(


Av Nilla - 23 september 2009 09:47

Jaa... Idag är det onsdag. 

Ungefär 5 min efter att jag gick upp ur sängen så började jag störa mig på mina grannar. Frågan är då vem det är fel på, en unge som dampar runt kl 8 på morronen och stampar i golvet så att man skulle kunna tro att det bodde ett gäng minielefanter där, eller mig som inte kan acceptera att andra människor går runt i sin lägenhet. Det hade iofs varit lugnt om man trampade omkring som en vanlig människa och inte som en hord elefanter eller släpade möbler kl 8 på morronen. Men sure.. De har väl en annan dygnsrytm än mig helt enkelt. Ska väl vara tacksam för att de inte spelar hög musik till kl 3 på morronen.


Frukosten blev pannkakor och kaffe. Faktiskt riktigt gott. Är meningen att jag ska diska oxå innan jag och anneli ska dra ut till bäckagård. För ikväll blir det inte så mkt nytta gjord tror jag... Och imorron ska jag ju jobba innan jag ska till skolan. 


Annars har det nog inte direkt hänt nått speciellt egentligen. Är mest allmänt trött på folk tror jag... Orkar lixom inte bry mig egentligen heller. Är bara så störd på att folk inte tänker eller är så satans slöa i huvudet eller överlag slöa. Jag kanske inte ska direkt säga nått eftersom jag inte är den hurtigaste av alla, men diska och städa gör jag iallafall oftare än vad jag kanske egentligen behöver.

No namedropping i denna bloggen iallafall. Men störd blir jag likväl.


på tal om buddha så har jag och fredde gjort upp planer för en helg i november.. Han ville gå på sci-fi-mässa och frågade om jag ville hänga med.. Och jaa.. förmodligen blir man väl den enda snygga tjejen på 1 mils radie, så man får väl ställa upp. Take one for the team. Dock var en hotell-weekend mitt krav på att följa med. så kanske mitt resebehov tillfredsställs något.


Förövrigt så verkar många saker ordna sig till det bästa. Dock känns det allt oftare som att man själv gräver ner sig i sina egna beskymmer att man helt glömmer bort att nån annan kan ha det fan så möe jobbigare. Ska nog ta och bättra mig lite på den punkten, sätta mina problem i förhållande till andras. Men det betyder inte heller att jag ska försumma mina issues... Men som sagt, sätta det i förhållande till nått annat..


well. Puss

Av Nilla - 21 september 2009 10:50

Idag är det återigen måndag. Men denna gången känns det inte så hopplöst som det brukar. Har haft en helt underbar helg så krafterna är samlade inför en ny vecka. Dock tror jag nog att denna veckan kommer bli ett helt helvete. Bilen är inte lagad, så jag kan förmodligen inte jobba, jag ska till MVC och grejja med min spiral, vi har ett (vad jag tycker stort) arbete i skolan, men på nått sätt känns det som att det bara är jag som verkar vilja jobba aktivt med det och lära mig så mkt som möjligt. Vet dock inte hur de andra känner, och med jobb som stör och konstant insomnia så är det kanske inte så konstigt om intresset för att knata runt i ett bostadsområde är rätt svalt... 


I helgen så har jag ialafall träffat Razz. Jag körde och hämtade honom på knutpunkten i helsingborg i fredags. Men jesus va nervös jag var! Fattar inte varför, lixom, det är ju min pojkvän.. Men jag höll seriös på att kissa på mig! Dock var jag nog nervös inför att hämta päronen på kvällen och all jävla trafik som var i helsingborg en fredagseftermiddag vid 4-snåret. Iallafall så gick det bra att hämta honom, sen körde vi till Perstorp. Dock var Razz totalt jättedampig i bilen. Visserligen är det gulligt och jag vet att han aldrig skulle göra så om han verkligen inte hade känslor för mig, men lite smått ansträngade blir det ändå när man inte kunnat sova på 4 dar.. Väl i Perstorp packade han bara om sin väska, sen åkte vi till Hässleholm för att käka. Åt på Infinity. Rätt god mat, men själva miljön är ju inte sådär jätteinbjudande. Och sen är det alltid fullt oxå. drygt.


När vi väl hade käkat så var det tid över tills vi skulle köra mot malmö, så vi stack hem till Razz's kompis, T-Dog Mcfly, aka Berlin. Har hört rätt mkt om denna människa, han ska vara så satans rolig och skön, och fan.. Det är han verkligen. JAg höll på att totalt skratta ihjäl mig när de jämförde 2 airsoft-vapen. Razz ville ha nån sorts gevär, men Berlin ville ha ett annat. Och då kom den redan klassiska kommentaren från Berlin: "Men, den är ju bara gjord av plast och gay!" och syftade på det vapnet Razz tyckte var snyggast.. Så numera är allting gay. Gay gay gay! Gay gay!

Dock har det även framkommit en del "överraskande" nyheter angående gemensamma bekanta. Att vissa bygger upp sitt liv kring lögner är ju egentligen inget annat än riktigt patetiskt. Och går det sen åt helvete är det kanske inte så konstigt om man tappar vänner och hamnar hos soc. Nä, som jag har sagt så många gånger, jag får alltid reda på sanningen till sist. Och att spela på andras goda vilja och driva med andras empati är rent ut sagt sjukt. Och ja, du vet vem du är!


Nuff said. 

Hämtade mamma och pappa i malmö. Dom var rätt bruna och såg välmående ut. Så det var kul. 

I lördags var vi på bio, razz och jag. Kollade på Inglorious Basterds. En rätt bra film, men lite dryg i mitten. Dock tycker jag att de flesta är dryga, dock. Kan bara hålla koncentrationen uppe i ca 40 min, ungefär lika länge som ett normalt tv-avsnitt är långt. 


Men nu ska jag återuppta plugget. Måste fundera på hur i helskotta man ska kunna ta reda på vart barnen i vårt valda bostadsområde bor i. Enligt den folkbokföringen man som privatperson får ta del av så syns inga folk under 18, så mina försök på ratsit var bortkastade. Vi vet ju hur gamla barnen är, men det vore rätt bra att veta på vilken adress de bodde för att kunna dra en parallell mellan barnbefolkning och lekplatserna. well well.. Får klura lite mer på det.


Kyss

Av Nilla - 20 september 2009 15:29

Många har tjatat på mig om den nya, fräscha, balla, romantiska och verklighetstrogna vampyrfilmen Twilight. Jag anade ugglor i fårakläder och såg därför varken den på bio, tankade hem den eller hyrt på videomix. Dock hade Razz fått låna denna underbara filmen från en kompis (självklart tjej) och "tvingade" mig att se den igår.

Jag tänker rada upp några exempel på varför man inte behöver slösa bort 117 minuter av sin tid med att behöva se skiten:


1) Min generation som under 90-talets eftermiddagar har följt Buffys äventyr med Angel och andra SNYGGA vampyrer vet att vissa regler är "riktiga" och andra är bara gay. Exempelvis ska inte en vampyr synas i speglar, vilket de gör i Twiligt i fightingscenen i balettstudion (var det bara jag som hoppades att båda skulle dö då?). Vampyrer får heller inte komma in i ett hus eller någons residens utan tillåtelse, detta vet man om man har sett "Buffy och vampyrerna" och "Låt den rätte komma in". Vad gör då Edward Cullen? Jo, han förföljer den stackars kåta flickstackarn i hennes sovrum. BIG NO NO!!! Om man ska producera en vampyrfilm för att romantisera vampyrismen kan man väl för i helvete hålla sig till enkla regler! Och vampyrer kan INTE FLYGA!!! Lär er!


2)  Skådespelarna spelar att vara typ 15 och 17 år gamla. De går på High school i en liiiten pyttestad i Usa. Hur stora är oddsen att en ny tjej skulle kunna komma in i den miljön och få umgås med de "coola" kidsen och sen få en dejt med den "snyggaste" killen på skolan som iiiingen annan ens har fått titta på? Nä, just det. None so freeking ever!!!


3) What't the deal with Edward Cullen?! Han ser ut som om han knappt sett solen på bild ens, plockat ögonbrynen vet han nog inte ens hur man kan stava till och håret ska vi inte tala om. Hade man inte vetat bättre hade man kunnat tro att han är den uppvuxna lill-killen i Jurassic Park från -93 som blev elektrifierad av T-rex-stängslet. Likblek med grisögon och ett hår som  pekar åt alla håll. Hade de inte råd med styleister i filmteamet? Nä. Ska man ha en snygg vampyr så får man väl för fan ta och välja en snygg skådespelare. Jag hoppades att han bara skulle dö.


4) What's the deal with Bella?! Bella är alltså en tjej som kommit från storstaden till den lilla byn. Hon har inga problem med detta alls. Alla accepterar henne och allt är frid och fröjd. Sen blir hon "räddad" (hade det varit jag hade jag hellre dött än pussat på honom, blä!) av Edward och blir givetvis helt blixtkär. GAH! För det första är det inte kärlek, det är endast en slags tilldragelse till sin "hero" vilket man lär sig allt om i första avsnittet av "Royal pains" och för det andra så är hon ju knappt pott-tränad. Va fan vet hon om kärlek? Eller var hon en riktig slampa i Phoenix och knullade runt med alla och ville nu ta det lugnt och ha ett romantiskt familjeliv med en ful vampyr som hon inte kan ligga med? 

Och vad var hennes jävla problem i sjuksängen då? Lixom, "dont ever say that again, that you're gonna leave me...". Enligt mina erfarenheter så säger man alltid det till den första kärleken, men eftersom den ALDRIG håller förutom för de som är gifta på 30-talet och i Disney-filmer så är det skitsamma eftersom han ändå lämnar och man kan bli minst lika lycklig med 5:e som 31:e kärleken. Satans va jag stör mig!!! 


5) Behöver jag ens en till anledning..? Njaa, ska iallafall komma med nått konstruktivt. Filmen hade kunnat fungera med en liknande story, men då i tv-serieformat. Dock riskerar man kanske en långkörare i Smallville-stil med bara fula skådespelare och ett tunt manus. Men! HAde Twiligt varit en tv-serie där man på djupet kunde gå in på fejden mellan varulvarna och vampyrerna, lärde känna karaktärerna bättre, fått veta mer om Edward liv och om den komplicerade relationen mellan Bella och hennes farsa hade jag iallafall suttit klistrad. Dock kräver jag att de bytar Robert Pattinson mot någon jävligt mycket snyggare. Har dock inga bra exempel, tyvärr...


Sammanfattningsvis kan man ju säga att har du tragglat igenom detta inlägget behöver du ju knappast slösa mer tid med att se en skitfilm som inte är konsekvent, som har direkt dåligt skådespeleri och är psykologiskt outvecklad. Och glöm att den är romantisk, den är snarare tragisk. Inte konstigt att vi har en massa emos med separationsångest i landet när det är detta de matas med! 


Av Nilla - 15 september 2009 17:54

Jag är egentligen för trött för att blogga, men vad gör man inte för att få upp inläggs och besöksantalen lite.. :P


Idag har jag varit i skolan, sen var jag och anneli och heidi och käkade lunch på burger king, sen så åkte vi till bäckagård och gjorde en rundvandring... Var roligt, men riktigt jobbigt.. Konstant traskande och sen en del lekande på en lekplats som vi hittade. Även 22+ kan roa sig med andra ord. En bra lekplats! :D Heidi ska lägga upp bilderna på sin facebook, och sen tänkte jag eventuellt snatta dom och slänga in här. Satans va roligt vi hade. :D Skrattade så tårarna rann och jag fick ont i magen.


Just nu sitter jag bara och väntar på att tiden ska gå. Ska nämligen hem till min kusin om en liten stund. Han har fyllt år.Vet inte alls när jag kommer hem, men förmodligen inte så sent. är helt totalt jävla jätteslut!

Imorgon får jag visserligen sova ut, börjar inte jobba förren 14, och sen jobbar jag bara till 17.30 Riktigt fittigt pass. :P Förmodligen ingenting att göra... Sen ska jag nog städa och sådär imorgon. Har skjutit upp det typ hela veckan, men nu bara måste jag. Kan ju inte se ut som en svinstia till Razz kommer hit. Då skäms jag... (tro det eller ej)

Beroende på när jag kommer hem ikväll blir det alltså diskande och sen kolla beck. Har visserligen bara 2 filmer kvar som jag inte har sett. Får alltså snart beställa fler... Men det får bli efter lön...

Och imorgon är väl planen att jag masar mig upp ur sängen vid 10-snåret, dammsuger och torkar golvet, fixar middag och sen åker till jobbet för att sen diska och äta när jag kommer hem igen. Och på torsdag ska vi ha eftermiddagsobservation på bäckagård, för att se typ hur man tar sig till och från området och när och sådär... Sen ska vi väl skriva en del oxå, tror jag.. Och sen på fredag är det skola till 12, sen handledning till typ 2-snåret.. och sen vette fan. Måste dra från halmstad vid 4-tiden, eftersom jag ska hämta Razz..

Fan.. Det är visserligen bara tisdag.. men det känns som om tiden går så satans fort!!!

Och nu måste jag byta om och fixa till mig, ska snart köra till min kusin..


Gaah!! Vem faan bestämde att dygnet bara skulle ha 24 timmar och att en timme bara 60 min. Det är inte bara ologiskt, det är förbannat lite tid! Det måste varit en karl som har kommit på det. Dumfan!

Av Nilla - 14 september 2009 13:37

Vissa dagar vet man inte om det är värt att ens försöka göra nått bra med. Som idag. Jag vet inte ens om det är värt att jag blir sur för det. Lixom, efter en pissig helg där jag typ har sovit 24/7 och annars suttit hos Anneli (som visserligen har räddat helgen) så kommer ju detta rätt passande.

Vad är det då som har hänt? jo. Nått jävla dumpucko har inte stängt dörren till min frys, (nej, jag är INTE skyldig) vilket innebär att den förmodligen har stått öppen (inte helt, den har bara gått igen) typ sen igår nån gång, eller till och med innan dess. Detta märkte jag vid 11-snåret när jag skulle frysa in bröd och jag möttes av så mkt is att den senaste istiden framstod som en liten fjutt.  
Ja.. ni ser ju själva. Detta är Den översta hyllan i min frys, 2 totalt infrysta ben and jerrys som tyvärr är bortom all räddning och faktiskt ett paket blåbär där i bakgrunden. Det paketet är är det iallafall ingen risk att det tinar än på en stund. :P

Jag hade inte brytt mig så mkt om det om bara dörren till frysen hade gått att stänga. Så där stod jag, inte påklädd eller ätit frukost, och skulle hacka loss is så att jag åtminstone kunde stänga den satans dörren. GAH!!

Dock är det tur att jag har bilen denna veckan och att mamma och pappas hus står till förfogande. Åkte ut dit och lånade 2 kylväskor och sen körde jag hem och håller nu på att avfrosta frysen. Det är fett med vuxenpoäng på det, men va fan gör man?!

Lådorna var helt isade och tinar nu på uteplatsen, frysen är avstängd och isen smälter så sakterliga. Moppen står beredd ifall isen skulle hitta på nått galenskap, och jag sitter passivt i soffan och bara väntar på att nått mer skit ska hända idag.


Dock är det en bra nyhet! :D

Sångaren i Aha fyller 50 år idag. Stort grattis till honom! :D Det räddade hela min dag att de spelade sån älskad synth på radion. Vi synthare är faktiskt ett utdöende släkte. Varenda ungjävel är ju brat eller emo idag! Usch!


Titta och njut alla. Inte varje dag man ser en sån masterpiece! :D
En annan bra nyhet är att studiestödet höjs nästa år. Dock kan jag verkligen inte fatta varför de väntar så länge med att höja fribeloppet. Kan de inte höja båda två med en gång, så kan man få 340 kr per månad retroaktivt i januari eller nått ditåt?
Dock fick jag en tankeställare när jag läste kommentarer på aftonbladets hemsida.. Jag tycker att socialdemokraterna för en bra politik, dock man kan ju börja undra va fan de sysslar med när de borgliga verkligen börjar se oss studenter och undrerlättar för oss. Under de 12 år sossarna satt vid makten höjdes knappt studiemedlet alls. Vill verkligen inte rösta borgligt i nästa val, men ärligt talat så kan man ju börja undra om det ens finns ett annat vettigt alternativ.. Jag som är så röd som jag bara kan bli börjar alltså vackla.. Hur fan ska det gå med den gråa massan som inte har koll alls då? Nä.. Tyvärr är det nog adjöss-goodbye till att sossarna vinner nästa val. Dock kommer jag rösta blankt om Reinfeldt inte avgår, fy fan för att rösta på en skallig barbapappa..
Nu ska jag göra mat. Puss!
Ovido - Quiz & Flashcards