Direktlänk till inlägg 27 september 2009

De sämsta argumenten MOT att tatuera sig

Av Nilla - 27 september 2009 15:57

Tatueringar och piercingar blir allt vanligare. De flesta känner många som har tatueringar och piercingar på diverse ställen. Jag har 2 tatueringar, och tills för en månad sen hade jag även en navelpiercing. Dock ville den inte vara kvar så jag fick ta ut den. Är ett inte så vackert ärr där nu, men jag påminns iallafall om hur snyggt det var när piercingen satt där.


Iallafall. I takt med att fler unga (och äldre med för den delen) upptäcker tatueringens ädla konst, börjar också de förutfattade meningarna kring tatueringar suddas ut. Idag är det social accepterat att ha så många piercingar i ansiktet att det ser ut som om man har ramlat ner i en låda med fiskedrag eller att ha så många tatueringar att det knappt går att se om människan är svart eller vit i grunden. Eller, helt accepterat är det klart inte, men det börjar bli. Dock kommer många människor med de mest korkade argument till varför man INTE ska tatuera sig. Tänkte ta upp nårra här, och analysera varför argumenten är så urbota korkade!


1) Nej, gör det inte! Tänk om du ångrar dig!?
- Ja, Tänk om jag gör värsta ryggtavlan (som en snubbe ca 17 år gjorde) och ångrar mig (som även han gjorde). För det första får man faktiskt skylla sig själv om man inte har tänkt igenom tatueringens motiv och placering innan man sitter/ligger och tatueraren är i full gång. För det andra så är det väl knappast nån annans ensak om jag gör en ful padda i pannan och kommer på att det kanske inte var så snyggt som jag tänkte. Det är JAG som ska leva med skiten. Sluta lägg er i!


2) Nej! Men hur ska det se ut när du är 70 år och sitter på hem?

- Ja, förmodligen kommer den inte vara lika snygg. Förmodligen kommer den vara skrynklig, missfärgad, konstig i proportionerna och se riktigt konstig ut. Men! Hellre att mina tatueringar ser ut som skit när jag sitter där och ändå har levt och trivts med dom i hela livet än att jag sitter där som en dement tant Adga och ångrar mig så in i helvete att jag aldrig vågade. Och ärligt talat, man ska leva när man är ung. Trots allt är man ju orynkig fler år än man är rynkig, iallafall om man har tur.


3) Men tänk på alla jobb du inte kan få!

- Ööh..? Vilka jobb kan man inte få bara för att man har en sats-tavla i svanken eller en fjäril på skuldran? Så länge man kan dölja dom till större delen bör och ska det fan inte vara några problem. Visst, vill man bli nakenmodell kanske det inte är lysande att ha en grön teletubbie på skinkan, men annars, vad hindrar?! Och med den takten unga skaffar tatueringar och piercingar idag så dröjer det nog inte speciellt länge innan det både finns synliga tatueringar och piercingar i regeringen och riksdagen! Förövrigt kan jag nog slå vad om att inte ens Kungafamiljen är omärkt vad gäller tatueringar (nej, jag har ingen källa, JK-anmäl mig om du så vill. I dont care!).


4) Men seriöst? Det är väl inte snyggt..?

- Jo! det är förbannat snyggt med rätt tatuering på rätt människa. Tyvärr har det varit en inflation i delfin, fjärils, tribal och kinesteckentatueringar de senaste åren. Och nej, det är inte jättesnyggt. Dock är det inte motivet som bestämmer om tatueringen är snygg, utan lika mkt på vem som har gjort tatueringen som vem som ska bära den! Tycker man själv att ens tatuering är snygg och man trivs så är den snygg. 


5) Men jag som är så gammal (ca 40+) kan väl inte skaffa en nu?!

- Varför skulle man inte kunna tatuera sig när man är 100 som 18? Vill man göra nått är det väl bara att sätta igång. Av den livserfarenheten jag har så ångrar man mest saker man inte gjorde än de saker man faktiskt har gjort. De erfarenheter man har, skapar en till den man är, och jag kommer aldrig någonsin att ångra mina tatueringar. Förövrigt tänker jag knappt på att jag har dom....



Nästa helg är jag i skåne, och då kanske man kan droppa in till tatueraren och boka en ny tid. Min ska ju fortsättas på. Hade varit riktigt skönt att sätta/lägga sig och bara koncentrera sig på den ohyggliga smärtan när nålen penetrerar alla nerver man har. Gah! :D

 
 
Maddo

Maddo

27 september 2009 16:28

Äsch, det är väl bara bra att det finns folk som är emot det också? Tycker jag iaf. Lite för och lite emot och några som helt enkelt inte bryr sig. Spänning

http://dreammaddo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Razz

28 september 2009 08:32

Jasså? Ska vi till Hässleholm? De var mer än vad jag visste :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards