Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Migrän, migrän. Ljuvliga migrän...

Av Nilla - 24 juni 2009 09:41

Detta är fan sinnessjukt. Jag har så satans ont i huvudet att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Vill gärna jobba idag, men jag tror banne mig inte att jag kan. Fattar inte vart huvudvärken kommer ifrån. Och Ingenting hjälper.

En ljuspunkt är iallafall att jag inte mår illa idag, som jag gjorde igår.. Men jag kan inte röra mig, för då är det som en spark i huvudet.. 

Att bara sitta helt stilla, utan att flytta blicken och andas in går kalas.. Men lixom, det är ju inte riktigt möjligt att göra så på jobbet.. Får väl sjukanmäla mig idag med om det inte går över på en halvtimme.. Känns sådär roligt att göra det ~4 timmar innan passet börjar.. men vad gör man...?


Huvudvärken släppte ialalfall lite igår på eftermiddagen, så jag orkade diska, sitta ute lite på uteplatsen, laga mat och käka och duscha.. Dock pallar jag ingenting alls av det just nu. Ett svalt, mörkt, tyst rum hade varit drömmen. Tyvärr skiner solen in genom persiennerna, det är varmt som i en bakugn och tyst blir det aldrig på Andersberg. Jag vill flytta!


Känns riktigt pissigt att vara sjukanmäld. Vet ju inte om jag hinner bli frisk i huvudet (hur lät det...?) tills kl 14. Och jag kan inte jobba med denna huvudvärken, det är omöjligt. Det värsta vore ju om jag sjukanmälde mig och sen blev bra frammåt eftermiddagen.. Men aja.. Inte mkt att göra nått åt, tyvärr... 

Jag har knarkat 2 ibumetin och 1 treo (enligt läkares ordination...) och lindrar det inte inom 10 min så sjukanmäler jag mig. Kan ju inte ringa mig sjuk hur sent som helst... 


Nä.. får väl gå runt lite och röra på mig.. det kanske hjälper.. Dock ser jag knappt på vänster öga på grund av migränen, så jag vågar ju inte gå ut. Sova är inte heller nån idé, för jag har för ont i huvudet för det...


Btw.. mina tangenter är fuckade. Har nån spillt cola på dom i hemlighet? -grrr-


Pöss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards