Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte såhär länge heller. Och kallt är det oxå. typ -15.. Helt sinnes!


Men för att trotsa vädergudarna lite så körde jag och familjen till Anneli, Håkan och Melvin i Växjö igår. Snöade typ halva vägen, var snö över hela vägen, var snö runt vägen, var snö på bilen och snudd på snö i bilen. Vi såg dock inte avåkningar eller nått (vilket var lite trisst) men folk körde bokstavligt talat som idioter. Omkörning i 2 dm djup snömodd i drygt 100 km/h, skita i att hålla avstånd, skita i att snöa av bilen, skita i att skrapa rutan (!!!) och sitta och hålla på med helt andra saker än att köra bil. Okej om det är fin väg, men HALLÅ!! Det är snö och det var snorhalt på sina ställen. Ibland önskar man nästan att folk kör ihjäl sig så att de lär sig till nästa gång. (Ja.)


Iallafall var det riktigt trevligt i Växjö. Melvin var lika busig som vanligt. :D Vi var och åt på en restaurang som Anneli jobbar på. Åt vildsvin. Var jättegott!! :D Och så mätt man blev! My god! Jag är fortfarande nästan inte hungrig.


Well.. Projektrapporten är inskickad till handledaren, och hon har inte hört av sig om några fler "fel". Å andra sidan har hon inte hört av sig alls, så hon kanske är ledig. Känns iallafall skönt att den mer eller mindre är klar. Nu är det bara en 30 min presentation som ska grejas om en vecka. Kommer nog bli riktigt nervöst. Gaddamitt! Jag är ju aldrig nervös inför sånt! Gosh!!  


Kurslitteratur för c-kursen är beställd, även om det blir dyrt. Mamma lovade att hon skulle bidra. Har inte riktigt råd att lägga 1500 på böcker och jag orkar inte hålla på att krångla med att låna på bibblan etc.. Det får andra syssla med.


Idag ska jag försöka städa lite, dammsuga och torka golvet, byta lakan, tvätta, damma lite och ta bort resterande julpynt (2 tomtar och en lampa). Väntar även på att Heidi eller Anneli ska höra av sig, för vi skulle fika. Ska bli riktigt roligt. :D 


Förövrigt kan jag tillägga att jag numera, från och med igår, kan titulera mig sambo. :D Razztastiskt, eller hur?! :D 


Over and out

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards