Alla inlägg under juli 2009

Av Nilla - 6 juli 2009 17:21

Fy fan va det tar på en att jobba hela helgen. Helt fruktansvärt va trött jag är. Visserligen har jag inte sovit så mkt som jag borde, men hur lätt är det när det är varmt som i en bakugn i lägenheten?

Imorgon har jag iallafall sovmorgon, vilket är jätteskönt. 


Han den där fina med de vackra ögonen är ju här nu. Men jag är så satans trött att jag bara bitchar mot honom. Fan inte det som var riktigt meningen, men jag har ingen energi alls till att vara trevlig för tillfället. Pms och sömnbrist är en riktigt dålig kombination. Dessutom får jag räkna in stress, ryggont och huvudvärk oxå, faktiskt en smula mensvärk med.. Fan inte lätt att vara mig. :(

Får hoppas att jag mår bättre imorgon. Vill ju att vi tar vara på tiden som han är här, för innan vi vet ordet av så är det augusti, och då kommer vi ju inte ha så möe tid. That sucks!


 Har iallafall varit och hämtat ut tapeter idag. Blev riktigt snygga! Blir en fondvägg som är svart/grå med mönster på. Och de andra väggarna blir vita, med samma mönster. Dock hade de inte de vita inne, så jag ska dit imorgon och hämta dom. Så kan anneli hänga med så kan hon glo lite oxå. Dock var det svårt att veta vilka man fick välja och inte. Valde först nårra som jag trodde ingick, men det visade sig att de inte gjorde det. Kanske visserligen var lika bra.. De var rätt skrikiga i färgen. Hade inte heller nån lust att lägga 1500 extra på tapeter. Kanske inte bor kvar här om ett år.. ;)


Iallafall så återstår det att hitta tid till att tömma bokhyllan och allt sånt så att pappa kan grejja. Blir nog lättast att han gör det när jag inte är hemma. Så är jag inte i vägen, lixom... 


Well.. funderar på att man kanske borde göra nått vettigt. en promenad hade inte varit fel, dock regnar det ju. :( Istället sitter  jag och bloggar och han den fina sitter och wowar. Jisses vilka geekar vi är. ;)


Puss

Av Nilla - 5 juli 2009 21:12

Det är som om det onda aldrig någonsin kommer att gå över. Aldrig, aldrig, aldrig.

Säkert 100 gånger om dagen vandrar tankarna iväg, och jag blir lika ledsen nu som då. 

Världen är fan inte rättvis. Inte det minstaste. Och jag blir så arg och ledsen. Trots att det snart har gått 2 år sen min Mormor gick bort känns det som om det var igår. Och jag saknar henne varenda eviga dag. Småsaker som hur hon uttryckte sig, hur hennes lägenhet luktade, hur hennes lägenhet såg ut och hur hennes o'boy smakade.  Hur vi lekte i hennes sommarstuga när vi var barn och hur otroligt cool hon var.  Hur hon hade massa små prydnadssaker i fönstret i köket och hur fotona stod i bokhyllan. Jag saknar allt med min Mormor.


Jag undrar om hon vet hur saknad hon är. Om hon finns där högt uppe bland molnen och tittar ner på oss när vi tänker på henne och saknar henne. Hade gjort mycket för att krama henne igen... Pensionärskrull i håret och katthåriga kläder. Min Mormor var världens bästaste och världens coolaste.  och jag är så ledsen för att hon aldrig fick tillbaka det hon gav oss alla, alla barn och barnbarn. Och jag är ledsen över att hon inte fick träffa sina barnbarnsbarn, Melvin & Gabriel. Och jag är så ledsen att hon blev så sjuk som hon blev. Och jag är så förbannat ledsen för att hon är borta...


Fan. 

Av Nilla - 4 juli 2009 21:31

Fan. Jag hatar när jag får prestationsångest av att blogga. Har inte skrivit på några dagar. Inte orkat i värmen. Har ju inte varit hemma direkt heller.

Idag har jag iallafall jobbat i 35 graders värme. Delat pass, dvs 11 timmars jobb. Det börjar kännas nu, kan jag tala om. Fy fan! 

Det värsta är inte att man jobbar, för jobbet i sig är helt ok. Det värsta är att det är så satans innihelvetes kukvarmt överallt. Dessutom kan det inte vara nyttigt att kliva i och ur en AC-kall bil titt som tätt. Förskylning kommer säkert komma som ett brev på posten. Runt näst-nästa helg kommer jag vara så satans förskyld att jag itne vet vart jag har röven. Sätter 100 spänn eller ett flak öl på det.


Förresten.. Angående mitt utlovade flak öl till er som hjälpte mig med flytten, oroa er inte. Det kommer, det kommer. Ska bara ha tid att ha fest. Men om inte förr, så i augusti, och ja, totte, om du inte är hemma så sparas det självklart öl till dig. -promise-


Imorgon är det jobb som gäller även då, sen blir det till att handla och sen hem och diska. Eller en annan ordning. Får nog ta det lite lugnt med städandet dock. Har sjukt ont i ryggen idag. :( Och ja Anneli, det behövs dammsugas, tvättas och städas hemma hos mig! Tjata inte om mitt kliniskt rena bara för du är en skitgris. ;) 


Nä.. jag är förjävla full med skit idag. Trött med trötthumor. Fy fan.. Bara man inte behöver höra frankrikes bidrag i ESC. Eller hur Anneli? ;)


PÅ måndag eftermiddag får jag iallafall min belöning för mitt jävla slit i helgen. Då kommer han den där underbara med de vackra ögonen hit. -kär-


Puss!

Av Nilla - 1 juli 2009 20:44

Blir inte så mkt jobb den kommande veckan. Just nu är jag ledig, tills på fredag. Sen ska jag jobba lör-tis. Inte hysteriskt kul att jobba hela helgen, men skitsamma. Pengar blir det ju, och det är gött att vara ledig mitt i veckan.


Idag har jag och han den där fina varit på tropikariet i helsingborg. Var typ som tropikcenter i halmstad, bara massa större. Fattar inte varför det alltid måste finnas massa äckliga spindlar och skit?! kan man inte typ låsa in dom i ett stort mörkt rum och sen tända eld på skiten? Tycker jag är en utomordentlig idé...

Apor, ormar och fiskar fanns det oxå. VAr som att vara en karaktär i Hitta Nemo faktiskt. Dory-fiskar, Gil-fiskar, Bruce-hajar och "bubbles-fiskar". "Grab shell dude!", "Hey, i wich i could speak wale!", "Are you my consciense?"... und zu weiter...


Sen har vi varit på väla idag oxå, och sen badat i poolen. Hur mysigt som helst att ha pool. Dock är jag en sån satans badkruka. uuuh!! skyller på att bara tylösand duger åt mig. haha!! ;)


well.. tiden går fort. man kan nog nästan göra en ekvation på det. tiden går fortare ju mer man tycker om personen man är tillsammans med, och man har begränsat med tid att umgås. 


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards