Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Nilla - 15 juli 2009 20:49

När man kör bil och det är tal om vilt-olyckor sägs det att man inte ska bromsa för nått som är mindre än en hund, ex katt, för då gäller inte försäkringen om man blir påkörd av en annan bil bakifrån. Detta är en vettig anledning och en vettig förklaring.

Dock kan moralen i att ha "rätt i" att köra på igelkottar, grävlingar och marsvin ifrågasättas... 

Saken jag ville komma till  är att det är sjukt svårt att göra den bedömningen, "större än en hund". Med dagens mode att ha Paris Hilton-vovve, som är ungefär lika stor som en medelstor råtta blir det helt plötsligt jävligt svårt att rättfärdiga att man körde på den där grävlingen eller katten utan tanke på att bromsa. För seriöst, skillnaden på en chihuahua och en igelkott är inte jättestor, inte storleksmässigt iallafall. (och säkert inte intelligensmässigt heller...) 


Och om jag nu har missuppfattat storleken, att det tex ska vara en medelstor hund, så är ju det oxå skitsvårt att se en bit ifrån hur stort ett djur är. Tänk tex en vildsvinskulting? Fast å andra sidan kanske det räknas till djur man från bromsa för..? Och om man nu inte behöver bromsa för små hundar, är det då "lagligt" att köra över alla satans tanthundar, typ taxar?


Oavsett vad, så är det rätt  nedvärderande för alla stora katter som springer lösa i alla bostadsområden. Kan man inte bara göra en universalregel? Man får inte köra på nått som andas och har hjärtslag. Det vill säga, barnvagnar och tanter är det fritt fram att köra på. Har man tur kan man få 100 poäng varje gång man är ute och kör. :D


Lycka till!

 

Av Nilla - 15 juli 2009 10:35

Jisses. Jag har en massa i mitt huvve som jag måste få ut. Dock handlar det ju om jobbet ganska mkt av det... så jag får vackert hålla käften.

Måste bara säga att jag är rätt vemodig angående att behöva sluta. Och då är jag bara timanställd och har inkomst via csn annars. Har ju en liten aning om hur det är för de stackarna som blir varslade från sina fasta anställningar, oavsett var de jobbar nånstans. Hell on earth!


Annars är det nog egentligen inte så mkt nytt under solen. Har ju planerat att åka med Heidi till Rhodos. Vi har inte bokat nån resa eftersom de är rätt dyra just nu. Har vi tur dyker det upp en sista-minuten. :P Snål som fasen får man vara. Och hon är ju dessutom smålänning, så vi kommer säkert få äta skorpor hela veckan där nere. ;) 

Dock är jag liiite orolig för pengar för min del. Lönen trillar ju in snart och så fyller jag år oxå. Borde nog önska mig pengar. Och en sockerströare, för det äger jag ingen. En diskvänlig pojkvän hade heller inte varit fel. ;)


Idag är det typ första dagen på en evighet som jag och Anneli är lediga samtidigt, och om vädret tillåter så drar vi till stranden. Dock ska det regna enl. SMHI, så jag vet inte hur det blir. Kanske blir en tur till gymmet eller nått. :( -lill inte-


Nu är det iallafall dags för frukost, sen måste jag diska. Har ingenting kvar i skåpen knappt! usch!

Puss och hej!

Ovido - Quiz & Flashcards