Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

schoolcravings

Av Nilla - 18 augusti 2009 14:55

Nu jävlar börjar det närma sig. Det känns i heeela kroppen. Kroppen har ett sug efter kaffe så fort jag sätter mig ner för att skriva nått på datorn, hjärnan vill ha nya utmaningar i form av läsning och meningsuppbyggnad. Skvaller och skitsnack mellan varven finns det oxå ett sug för. Och det är 2 låååånga veckor kvar tills skolan börjar. Jag längtar!!!


Kanske är jag allmänt störd bara, men allt det som jag verkligen avskyr med skolan under terminerna är det jag längtar mest efter just nu. Gå upp tidigt för att börja föreläsning vid 9-tiden, cykla till skolan i minusgrader med regnet (ja, det snöar aldrig här) piskande i ansiktet och vind som försöker få omkull en. Feta böcker som måste plöjas igenom och ett berg av anteckningar att gå igenom innan tentan. Och tentorna sen! ÅÅÅH!! :D Ärligt talat så tycker jag det är skitkul att tenta. Inte plugget innan direkt, men själva känslan att man har en viss tid på sig att verkligen tömma sig på information kring ett visst ämne. 

Och att äta Riesen och dricka RedBull.  Sitta jämte Anneli och Heidi på föreläsningarna och kladda som fan i deras kollegieblock, rita, spana snyggingar, diskutera allt mellan himmel och jord. Fy fan va jag trivs bra med att vara student!!! :D


Visserligen har det inte varit mycket till sommar, och jag har mest jobbat. Men jag är ändå nöjd med sommaren. En del har ändå hunnits med.. Varit på väla säkert 5 gånger, varit på liseberg, besökt diverse marknader,  tapetserat om och sist men inte minst fått rätt bra ordning på mitt liv. 

Om man bortser från min onda rygg/nacke och vad som hände i lördags har det varit en sjukt bra sommar. 

Och snart börjar skolan igen, som sagt. Fan va roligt det kommer bli! :D


Puss!



 
 
Heidi

Heidi

6 september 2009 01:11

bara att sätta igång å kladda i mitt kollegieblock. Tycker faktiskt det ser alltför prydligt ut. Hade ju ingen som kladdade i det på journalistiken. =(

http://heelia.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards