Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Nilla - 3 augusti 2009 12:46

Det är helt otroligt hur satans tråkigt man kan ha. Regnet öser ner ute, och jag ska börja jobba kl 15. Finns fan ingenting att göra. Kallt som i en isbjörnsröv är det oxå. Vart tog sommaren vägen??


Har testat på sims 3 nu.. Vill ju inte såga det allt för mkt, eftersom jag fick det av fredde.. men fasen va många dumma grejjer de har lagt in och ändrat på!!! Jag förväntade mig inte alls mkt av spelet, men jag har ärligt talat inte saknat funktionen att besöka andra kvarter i de andra spelen. Man har ju kunnat det, om än lite begränsat... Men att alla menyerna är ändrade, och de har lixom ändrat hela menysystemet hur man tar sig fram och tillbaka är jättedumt. KOmmer ju ta svinigt lång tid att sätta sig in i det. Visserligen är det nytt, men då.. Men själva menyerna i spel-läget, ex behoven är redigerade.. ex finns inte behov som "rum" kvar. och det verkar inte direkt som om det är ersatt med nått annat heller.. mkt knas..

Det som stör mig mest är alltså oöverskådliga menyer, knappar som man inte vet vad de betyder och knappar som antingen gör att datorn sprängs (typ) eller som har riktigt onödiga fuktioner. Kanske spelet lite är gjort för laptop-användare utan mus, för det finns en "vinkla kameran"-knapp, som är irriterande, felplacerad och riktigt dålig! Gör om gör rätt!!!


Dessutom är hela "skapa sim"-grejjen helt muppad. Rent logiskt så ska man skapa kroppen först, sen huvud/hår/smink och sen kläder och sist egenskaper. Så tänker inte skaparna i Silicon Valley (antar att det är gjort där), utan nu gör man först kroppen, sen kläderna, egenskaperna och sen huvudet, typ.. Blir ju heeelt gaalet!! Man måste ju bygga från grunden!


Saker som är bra med spelet är att de har gjort själva byggandet av simmar, möbler och hus lite roligare eftersom man kan designa allt själv. Ex färg och mönster på kläder, golv, väggar, möbler, you name it. Kan ju dock säga att det nog kommer bli som alla andra sims till slut ändå, man använder sig av sina favoritmöbler och mönster, och sen får det vara bra med det. Oavsett om eldfärgat golv, knallrosa stolar och en grön sim går att ordna. 


Har dock inte spelat direkt mkt för jag blev så irriterad på de oöverskådliga menyerna. De borde ha nån sorts inställning så att man kan ha som i sims 1&2, typ som samma grejj som finns i windows "Klassiskt menysystem" eller vad det nu heter.

Det jag iallafall hann uppfatta om spelläget var att det blir roligare att lära känna nya simmar eftersom man efterhand får reda på deras egenskaper och liknande. Riktigt spännande och en bra grej. Sen får man upp ett eget fönster när man interagerar med andra simmar där det står hur bra progress man har. Det har jag faktiskt saknat i de andra spelen. 

En anna bra grejj är att behoven inte leker jojo hela tiden, de är mestadels bra. Sen verkar det inte som om de har "amitioner" hela tiden som i 2:an.. Men jag vet inte om jag har missuppfattat och inte heller om det är bra eller dåligt.


Att det inte finns ladd-tider är oxå bra. Men det hade fan inte varit fel med en strategi-guid, för spelet är satans så krångligt att komma igång med, allt på grund av konstiga sparar-grejjer och kassa menyer. usch!

Än så länge får spelet 2 av 5 toasters. Inte kanonkul.


Nu ska jag äta lunch! Puss och hej!



Ovido - Quiz & Flashcards