Alla inlägg den 23 april 2009

Av Nilla - 23 april 2009 17:29

Om jag bara hade kunnat andas djupt så hade jag tagit flera lättnadens suckar idag... Var på vårdcentralen idag med ryggen. Hon kände och klämde en massa, sen tyckte hon att jag skulle åka upp till röntgen. Så det gjorde jag... De röntgade en massa, fick både sitta och ligga och hålla på. Ingenting gjorde ont, men det var påfrestande på ryggen att sitta så rakt och stilla som jag var tvungen att göra. Iallafall visade det sig att jag inte har några skelettskador, men det var det väl ingen som misstänkte heller. Känns bra att slösa skattepengar. ;)  Ska iallafall ringa sjukgymnasten imorgon, men de har telefontid mellan 8 och 9. Vem fan är vaken då?! Jag får typ släääpa mig upp ur sängen om jag ska upp innan middag. Jisses! När ska samhället bli anpassat till oss studenter?! blir galen! Var allmänt stressad över salstentan och hemtentan oxå.. Men läste precis igenom uppgiften till hemtentan.. Så sjukt simpelt, kan jag göra på en kafferast! :D FAn va glad man blir av sånt. Samtidigt lite trött på sig själv som inte kollar upp det utan går och oroar sig en massa. Men det är väl så jag är mest, antar jag.. :P Nä... nu ska jag käka, sen ska jag bort till syrran. Måste träna på att cykla! Hehe! Får se hur det går med ryggen bara.. ;)Pösshaj!
  

Av Nilla - 23 april 2009 09:01

Tralallalaaaa!

Imorgon är det löning, och pengarna är inte slut än på kontot. Solen skiner (tror jag) och jag har för en gångs skull kommit upp ur sängen innan middag. :P

Saker är ibland bättre än man tror.. Och med lite skitsnack med en otroligt bra vän får känns det som att hela vardagen gått från kaos till bra struktur. Hah! Skulle min lärare i arbetsvetenskap veta, att det är så lätt att skapa bra struktur och en vettig strategi. (fattar nån vad jag snackar om?)


Kl 11 ska jag till vårdcentralenoch kolla min rygg. Har jag tur så får jag bara gå till sjukgymnasten sen, har jag otur så skickar de mig säkert på röntgen. Men lixom.. Tror knappast att man går med nått som kräver röntgen för att se i 3,5 veckor utan att ta reda på vad det är. Puckon!! jeje.. Jag kan ju leva med låsningen, det är la rätt ok, men nacken är det värre med. Eller så kanske det hänger ihop? För på morgonen har jag inte sådär jätteont i varken ryggen eller nacken och jag har mer rörlighet i båda, men på kvällen, speciellt de dagarna jag har rört mig mycket så blir jag helt stelopererad. Kan knappt ens antyda till att lägga huvudet på sne.. Och att sitta på dass och sträcka sig efter toapappret är nästan en omöjlighet. (de som varit hos mig vet att hållaren sitter till vänster om toastolen, kräver att man typ vänder sig för att få tag på det... Vilken idiot kom på det?)


Well.. det jag ville komma till var om jag hinner att dammsuga innan kl 11. ska käka frukost oxå.. Rimligtvis borde jag hinna, men man vet aldrig. ;)


Tänkte oxå tala om att jag har utökat min springdistans. 3,5 km sprang jag igår. Och för att anse sig själv som lika tränad som hmm.. Svullo kanske? (ja, jag vet att han är död) så tycker jag att det är rätt bra. En kompis frågade mig om jag kan springa 3 km på 16 min.. Och det tror jag nästan att jag kan, under förutsättningar att jag inte stannar förstås... Själva springandet går ju av bara farten, kanske inte springer så snabbt eller snyggt, men vem bryr sig?

 På tal om det blev jag attackerad av en huggorm igår när jag var i skogen. Bara sprang på, men helt plötligt var det nått som rörde sig, typ gjorde utfall, mot mig. Stannade och insåg att det var en orm. En huggorm. Typ 50 cm lång, och tjock som en gillkorv. Är inte rädd för ormar, tycker de är rätt coola.. Men det var liiite läskigt. Vad gör man om en orm biter en? Får nog googla på det....


Nee.. dags att ta tag i dagen. Har 100 saker att göra. Dock får man inte gå upp för tidigt, då har man ju ett "inrutat" liv. ;)

Hejsvejs i lingonskogen!

Ovido - Quiz & Flashcards