Alla inlägg den 5 april 2009

Av Nilla - 5 april 2009 15:11

Idag har jag typ inte gjort annat än att stå i köket. Men det gör ingenting. Jag älskar mitt kök. Visst, det är inte stort men det är mitt...

Dessutom kan man göra en massa god mat i mitt kök. Idag har jag gjort kärleksmums som jag ska bjuda på imorgon på stallet. Vi ska börja med en fika-tradition efter lektionen för att vi ska umgås lite.. Vi är asbra vänner allihopa, men för att lära känna varann lite bättre. Vi brukar ha massor att prata om, och det är alltid tråkigt när folk måste rusa iväg hem på grund av familjen eller sådär.. :(


Igår var jag iallafall i växjö. Lille Melvin har ju fyllt år. Förresten är han inte så liten längre. HAn väger hur mkt som helst, nästan. Men han är charmig. Han fick en bobby-car i födelsedagspresent, och den åkte han runt på mer eller mindre resten av dagen. Dock var han lite för kort för att ta fart själv, så man fick putta på. Lite jobbigt för ryggen, men det var mest bara roligt. 


Huvudet känns bättre idag. Var jättetrött igår, men idag har jag varken huvudvärk eller är onormalt trött. Väldigt skönt faktiskt. Och nacken känns inte så mycket i heller. Känns typ som när man har sovit på mage i 23 timmar på en nackkudde. Och det är jag ju van vid.. hehehe!!! 

SKa bli roligt att åka till stallet imorgon iallafall. De tror väl säkert att jag är halvdöd. Får se hur mkt jag skumpar runt på hästen bara.. beror lite på vilken häst jag får.. Får jag inte en snäll som jag känner sen innan skiter jag nog i att rida. Inte värt att trilla av igen och inte värt att blir tröttare än nödvändigt. 


Imorgon var annars planen att jag skulle plugga mer eller mindre hela dagen.. Men ja får se vad ja orkar. På tisdag har jag inget planerat än så länge, och lika dant onsdag. Bara skola då, på eftermiddagen. På torsdag däremot ska jag och mamma åka ner till blekinge och hälsa på Mormor och Morfar. Eller.. deras gravar blir det tyvärr.. Saknar min mormor.. väldigt mycket... Har iallafall många bra minnen av henne, och påminns om henne dagligen när jag ser min stora Buddha. Min mormor var coolast. Jag vill bli som henne! :D (dock kan jag gärna slippa skiljsmässa och cancer...)


Well well.. snart dags att smaka på kakan. Kommer bli spännande. Om jag inte skriver mer den närmaste veckan vet ni vad jag har dött av iallafall. Antingen var kakan giftig, eller så dog jag av frosseri. ;)

Take care!


Ovido - Quiz & Flashcards