Direktlänk till inlägg 19 november 2009

Living in a dream..?

Av Nilla - 19 november 2009 12:36

Jag är inte den som är den.. eller jo förresten.. kanske lite iallafall. men nu är måttet rågat och det får vara nog.

Vad tänker jag då på tro..? Kan det vara spam-mejl, idiotiska statusuppdateringar på fb, idioter i trafiken eller skolans idiotiska kursupplägg?

Nej. För en gångs skull så är det faktiskt inget av det. Utan ett mycket värre ämne. Den som kan gissa kan få ett tuggummi. :P


well.. såhär är det, som de flesta fjortisar/okritiska individer vet så har New Moon premiär imorgon (inatt). Alla fjortisar får ju multipla orgasmer bara av blotta åsynen av Edward och där glädjen över twilight går in så går ju som bekant vettet ur. 


Såg på svt:s morgonprogram i morse där de hade bjudit in 2 tjejer som är ansvariga för twilight-swedens fansida. Om inte de är lite halvt gravt socialt handikappade, så kan man ju verkligen börja undra. Men jag ska inte gå till personangrepp, de kan säkert bli folk av dom med, bara man får bort dom från hjärntvätteriet... Det jag ville gå in på var en sak som dom diskuterade. Nämligen Twilight vs Harry Potter. Det var inte mycket till diskussion eftersom de knappt hade läst Harry Potter och ärligt talat blev jag mer eller mindre förbannad. De menade på att twilight var bättre eftersom det var mer verkligt och handlade mer om "vardagliga saker" etc. Öhh.. ursäkta? va?

Twilight är det absolut sämsta som någonsin har producerats i modern historia. Filmerna är uppbyggda på ett kasst manus och en helt förbannat dålig story utan någon som helst verklighetsanknytning eller att följa vampyrregler (som jag redan har varit inne på i ett annat inlägg.) Harry Potter däremot är en otroligt genomtänkt historia, med anknytningar till höger och vänster till alla möjliga delar av historien. Böckerna (och några av filmerna, långt ifrån alla) får en att önska att man själv var trollkarl eller häxa så man kunde uppleva trolldryckslära, honungsöl, enhörningar, middagar i stora salen och träffa Professor Dumbledore. Så fort man ser Ron blir man lite sådär hopplöst lycklig av historian, tvärtemot om man ser Edward Cullen. Då blir man snarare illamående och livrädd. Som nån skrev nånstans: "Det ser ut som han har fixat håret med en elvisp". 


Och nått som jag kom fram till i morse stör mig allra mest med Twilight, förutom det uppenbara att det är en massa "hitte-på", så är det att Edward inte verkar ett dugg kär i Bella. Kanske dock hänger mer på skådespelarinsatsen än karaktären i sig. Men för att dra ännu en Harry Potter parallell så kan jag ju säga att jag inte är ett dugg ledsen över att Cedric Diggory blev mördad. Snarare, tack He-who-must-not-be-named! 


Over and out!

 
 
Annoula

Annoula

19 november 2009 20:50

du bara snackar skit!! twilight filmerna är underbara å hela berättelsen är bra! hahaha

http://annoulaa.blogg.se

 
Ingen bild

Razz

19 november 2009 21:34

Är du sjuk i huvudet? vill vara trollkar? Vill träffa Harry Potter och uppleva enhörningar? sheesh... välkommen till verkligheten.

 
Ingen bild

sarah

20 november 2009 19:03

här skriver ngn vett! håller med dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards