Alla inlägg den 26 november 2009

Av Nilla - 26 november 2009 21:24

  


Jonas Gardell och Mark Levengood. Två underbara mediepersonligheter som har hållt ihop i över 20 år och även har barn tillsammans sen ett par år tillbaka. Jag tycker de är så underbara. Det är sällan man ser dem tillsammans och uttrycka sin kärlek. Men när Jonas var med i "stjärnorna på slottet" så såg man verkligen att Mark och Jonas har något som är få förunnat. Och jag är SÅ imponerad. Och avundsjuk. Dock går det vissa rykten att deras förhållande endast är ett spel för gallerierna, men det skiter jag i. Om så är fallet så förtjänar de cred iaf, med det otroliga skådespeleriet.


En av de saker som Mark Levengood sa ikväll på sin föreläsning som jag blev riktigt berörd av står i en av hans böcker: Hjärtat får inga rynkor. 

Citatet lyder:

"Min mormor var så rädd för fyllegubbar. Om vi var ute och promenerade och ett fyllo kom fram till oss och tiggde om en slant, så grep hon min hand hårt och väste: "Stå alldeles stilla och blunda, så tror han att vi är döda." Och jag stod där och gjorde som hon sade, men jag tänkte: Det här fungerar nog inte. Han tror inte att vi är döda. Han tror nog bara att vi är en galen kärring och ett bisarrt barn."


Citatet är så underbart. Tanken är så underbar. Situationen är så underbar. Finner inga ord för hur ofantligt detta är. Mer än helt underbart...


Att en person som uttrycker sig såhär är lyckligt gift med Jonas Gardell, som trots att även han har skrivit många böcker med bra språkligt innehåll (relativt) ändå framstår som en plump person tycker jag är väldigt... Annorlunda, kan man nog säga. 


Jag önskar att jag kommer vara sådär kär med tindrande ögon när jag har varit tillsammans med min man i 20 år. Det hade varit obeskrivligt underbart. 


Men för att avsluta med ett citat från Jonas Gardell:

"De knull som du inte knullar idag, förblir oknullade för alltid."

Av Nilla - 26 november 2009 17:37

Jag har ingen aning om vad som gör det. men idag känns alltid förjävla bra igen.

Sov jättegott och många timmar inatt. vaknade dock upp med migrän. Men efter en pilla försvann illamåendet och huvudvärken. 

Käkade frukost, och sen ringde jag till en gynekolog och bokade tid. Så nu har jag grejjat med det så långt jag har kunnat, och fått en tid som inte är allt för långt fram. 2 veckor är ju ändå rätt vettigt....


Sen åkte jag till skolan och hjälpte Heidi och Anneli. Först käkade vi lunch iofs. Och vi hade minst lika roligt som vi alltid har. :D


Sen åkte jag och handlade med Anneli. Ska göra spännande mat till Razz på lördag. Hoppas verkligen han tycker det är lika gott som jag tycker, annars blir jag lite smått ledsen... 


Förövrigt har jag dammat alla ytor i min lägenhet, städat och organsiserat städskåpet, torkat av kylen inuti och städat i skåpet under vasken. Jag har även tagit hand om mina blommor lite. Så jag är på gång. :D


Nu ska jag äta, för kl 19 ska jag och mamma kolla på Mark Levengood på teatern. Ska bli riktigt roligt. Synd att han är gay, annars hade jag viljat gifta mig med honom. Han verkar så mysig. :D


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards