Alla inlägg den 24 november 2009

Av Nilla - 24 november 2009 18:52

När jag startade bloggen för över ett år sen hyste jag inga förhoppningar om att ha direkt många läsare. Anledningen till att jag tog upp bloggandet var för att jag har en massa funderingar i huvudet om allt möjligt, och folk verkade bli satans så trötta på att höra på mig. Det var faktiskt så att till och med jag blev trött på att höra mig...


Nu däremot. när jag verkligen, verkligen hade behövt prata av mig, planera och strukturera upp min vardag etc så funkar inte bloggen alls. Och ärligt talat så orkar jag inte blogga heller. Jag vill, men jag får sån satans prestationsångest varje gång jag ska skriva ett inlägg.. sjukt!

Jag menar.. okej om Kungen hade läst bloggen... men nu är det ju inte så.. (inte vad jag vet). Det är bara 40 vilsna själar som glider in här varje dag och läser min skit... sen är det väl kanske en massa som vill sätta dig mig för exempelvis terroristbrott, som typ säpo, intepool, FBI, CIA, KGB, NCIS etc... ;)


Känns lite som att det är allmänt fel i huvudet på mig för tillfället... Förutom mitt vanliga knäppa jag, alltså... Är ofantligt trött, men kan inte sova på kvällen. Kan sova mer eller mindre hur länge som helst på morgonen men jag försöker minsann gå upp i rimlig tid. Äter gör jag som man ska. Som vanligt bara godis på helgerna (När Fredde är här och jag är uttråkad... hehe!), och jag försöker äta rätt mycket frukt och grönt. Dricker rätt mycket vatten och har dragit ner nästan helt på läsk, och minimerar koffeinintaget. Det är helt omöjligt att koncentrera sig, så om texten är ostrukturerad beror det på att jag inte orkar läsa igenom, för jag kan ändå inte hålla koncentrationen mer än 1-2 meningar. Tankarna flyger och far åt alla håll och kanter, väder och sträck, och jag kan verkligen inte samla dom. Det känns lite som om jag är Superman, med att ha huvudet fullt av röster som hela tiden vill ha uppmärksamhet. Det kan lixom aldrig bli tyst... 


Förövrigt fick jag reda på mina provresultat. Som väntat är järnvärdet åt helvete för lågt och ämnesomsättningen är så låg att läkaren tyckte att jag ska göra ett nytt prov efter jul för att se så att det inte fortsätter att sjunka och är nått allvarligt. Så imorgon ska jag ringa barnmorskemottagningen och boka tid, sen ska jag ringa frissan och boka tid, sen ska jag till apoteket och köpa knark (järntabletter) och sen ska jag till skolan och "skriva projekt" aka prata om allt mellan himmel och jord utan att få någonting vettigt uträttat för vi har INGENTING att göra. Still...


Nu: Disk!

Ovido - Quiz & Flashcards