Alla inlägg den 10 november 2009

Av Nilla - 10 november 2009 16:56

Jag är så satans trött att jag håller på att dö. Jag har inte varit människa på hela helgen och inte igår och idag heller. Sover gör jag visserligen, men inte många timmar och inte speciellt gott. Natten till lördag så kunde jag helt enkelt inte sova, även om jag var trött som ett cp. Natten till söndag kunde jag sova, men det blev inte så mycket sovande, om man säger så.. hehe! I söndags åkte Razz hem, och då tänkte jag att det skulle bli bättre. Inte då. Natten till igår hade jag vänt på dygnet, så det blev helt åt helvete, och idag vaknade jag snortidigt av drömmar, sms och en jävla lövblås! 


Tack vare google har jag iallafall ställt en diagnos på mig själv om varför jag är trött, för jag lider inte av sömnbrist egentligen. Sover mellan 6 och 9 timmar per natt, men kan vara precis lika trött när jag har sovit 6 timmar som 12 timmar. Alltså är det nått annat som orsakar min trötthet. Min första tanke var järnbrist, och eftersom min bästa vän är google så fann jag svaret. Och ja, jag borde ha järnbrist. Om jag inte har det så är det nog cancer, aids, hiv eller baconfeber. :P Men med tanke på att min mens är helt uppåt väggarna (figure of speak, inte på riktigt dummer!) så vore det ofantligt underligt om jag INTE hade järnbrist. (Kanske hjärnbrist oxå, vem vet..) Så det blir väl att ringa vårdcentralen och boka tid för ett test... Förhoppningsvis skickar de inte mig vidare till barnmorskemott. Då dör jag. Men för att få ordning på skiten kanske lösningen är p-piller nårra månader... Visserligen med risk för bröstcancer, men just nu känns det som om det är värt det... Så trött på det är jag.


Nu ska jag snart åka iväg och handla, och sen blir det diska, laga mat, plocka iordning kläder, grejja lite inför skolan imorron och kolla på Dexter, House och Big bang theory.


Hej hopp, gummisnopp

Ovido - Quiz & Flashcards