Alla inlägg den 17 november 2008

Av Nilla - 17 november 2008 23:12

Det känns som att jag måste skriva något jätteseriöst varje gång jag slänger in ett inlägg. Blir en del prestationsångest av det. Fatta research jag har gjort idag för att skriva något smart!! Jag tänkte sätta mig in i detta med finanskrisen för att helt enkelt skriva om det. Nu hajjar jag varför det är finanskris iallafall, men inte kom jag på ngt smart att skriva om det. Sen halkade jag in på en artikel om könsstympning på aftonbladet.se för att där konstatera att jag helt enkelt inte pallar dra upp ett sånt ämne idag. (imorron, men jag lovar inget..)

Gick därifrån vidare till svt:s satsning Halal-tv. Måste säga att det är bland det bästa jag har sett vad gäller småskalig, samhällsundersökande produktion. Tjejerna är inte klockrena på att intervjua, men de ställer sköna frågor som får "intervjuoffren" att tänka till.


I det avsnittet som sändes idag (går nog i repris, annars kolla streamat på svt.se) handlade det om skönhetsideal. De intervjuade BlondinBella. Kan ju säga såhär mkt: Jag har aldrig besökt hennes blogg, aldrig kollat hennes klipp på youtube och aldrig läst en redigerad artikel om henne. (Hur vet jag då vem de är? Jo, internet, framförallt forum, där det även är citat från hennes blogg. Jag vägrar att låta henne tjäna pengar på min nyfikenhet!)

Det som jag förvånas över varje gång hon kommer till tals i media är hur URBOTA dum hon är! Exempelvis blev hon ju antastad (jo men visst!) när hon var utomlands och sen tjänade en rejäl hacka när hon talade ut (Låttips: Mange Schmit-Jag talar ut) i aftonbladet flera gånger om det. Vill bara ställa en fråga om det...

HUR KORKADE ÄR HENNES PÄRON?!

Hur tänker man om man skickar iväg sin 17-åriga, blonda dotter till ett jalla-jalla-land själv?! Skicka henne som prostituerad till baltikum istället, då skulle vi sluppit läsa om skiten iallafall!!  Ne, fy fan! (och kom inte dragandes med jantelagen och att jag är avundsjuk för att hon är "mer" framgångsrik än mig, för jissenamn..)

En annan sak angående Isabella Löwengrip (som förövrigt är ett taget namn) hon är förbannat ful för att vara representant för skönhetssverige. För att citera nån klant på tv4 (tror jag det var)- "Man ska inte tala med fula människor, de kan få för sig att det är ok att se ut så!"

Kan vi inte snälla tillämpa det på Islampbella Röwgrep oxå? (och nej, jag är inte snäll, har aldrig varit och kommer aldrig att bli!) (kan förövrigt grundlagarna och speciellt yttrandefrihetsgrundlagen utantill, så försök inte komma med nått trams om att mitt yttrande om henne är olagligt på ngt sätt!!)


Förövrigt (ett jävla bra ord!) kan jag tillägga att jag sket i att träna eftersom Tobbe inte får fortsatt anställning efter jul. Kändes lite som att världen raserades. Men det kändes bättre efter lite konsumtion av kapitalist-fett (läs Mcdonalds).


(Får heller inte skriva "over and out" för tobbe. Det är geeky.. Min fantasi har dock inga gränser!)


Mörvel, mörvel, Gummistövel! :D


Av Nilla - 17 november 2008 16:13

Man borde verkligen inte ha anlag för högt blodtryck eller vara stresskänslig om man ska studera socialrätt på halmstad högskola. Fy fan!

Fick reda på idag att ca 70% hade kuggat tentan som vi hade den 29/10. Med tanke på att vi var typ 100 st, innebär det alltså att bara ca 30 st har klarat. Många säger att de inte tror att de har klarat den, och att de räknar med en omtenta. Men jag då?! Jag gjorde verkligen mitt bästa. Om jag inte klarat så dör jag!

Resultaten skulle komma på fredag, men innan dess kommer jag avlida 32 gånger av stress, högt blodtryck och allmän tentaångest.

Till råga på allt: Om jag ska göra omtenta så ligger den 2/1-09. Det innebär att det inte blir ngt roligt nyårsfirande för mig. Jag kommer tvingas plugga! (tur att vi inte behövde göra den på nyårsdagen iallafall, för det finns det som är tvungna till det...)

Samtidigt är tenta 2 för kursen lagd den 12/1-09. Alltså bara 10 dagar för att nollställa och börja plugga igen. AAHH!! Blir galen! (nej, man kan inte plugga i förväg! -varning för ironi-)


Ska iallafall iväg med Anneli och Linda och träna kl 18. Känns som om det behövs. Inte för motionens skull, men för att tömma hjärnan lite, och få lite stress ur kroppen...  Ja jisses.. Och hungrig är jag oxå. Hur ska detta sluta?


Over and out!

Av Nilla - 17 november 2008 10:05

Inget nytt verkar ha hänt i världen inatt. Aftonbladet har samma nyheter som igårkväll på nätupplagan, likaså expressen och DN. (ja, jag är en nyhetsnörd)

Sjukt egentligen hur vissa personers allmännintresse styr ett helt lands nyhetsinformation. Reuter och TT är ju de stora nyhetsproducerarna i Sverige (men de är internationella...) Nyheter som inkommer till dom, skickas sen vidare till ex aftonbladet efter en sållning på sånt som aftonbladet verkar tycka vara viktigt eller sånt så helt enkelt är viktigt. Sen sållas nyheterna igen på aftonbladet innan tidningen går i tryck eller nyheten hamnar på hemsidan. (nu snackar jag ju inte om "nyheter" som att bögen Carl-Philip är singel, men det är ju underförstått! TT sysslar med "riktiga" nyheter.)

På detta sättet kan ju det egentligen förekomma ett världskrig utan att "vanlig" befolkning vet om det. Om media förnekar är det sjukt svårt att ta reda på någonting. De som döljer saker (tänk Bush-administrationen efter valet 2000) har oftast jävligt starka lobbyister som gör mkt för att tysta den andra sidan (tänk Michael Moore). Sjuk värld vi lever i... Och med tanke på hur mycket som ingår i Stenbeckskoncernen (Metro, Rix fm, Tv3 mm) så borde vi kanske börja oroa oss för sånt här istället (jämför Stenbeck med illuminate, frimurarordern) än för "klimathotet" (som egentligen inte existerar eftersom växthuseffekten är en obekräftad teori!)


Men eftersom människor är så sjukt smarta (?) så uppfann vi bloggen och skvallerforum. Så nu går inte en människa säker! HAHA! (Fuck you Papa Dee, och Tito Beltran!!!)

Rättvisa ska skipas och det är fan inte tack vare aftonbladet!


Over and out!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards