Alla inlägg den 16 november 2008

Av Nilla - 16 november 2008 11:05

OJ! Såg precis att jag har haft 50 unika besökare. Fatta hur många det är?! (okej... säger alla som har 300 om dagen, men jag tycker det är många!)


Idag är det nog plugg som gäller. Söndagar tenderar att antingen vara nyttodagar, pluggdagar eller bakisdagar. :P 

Och eftersom jag städade igår och inte var ute och festade så bir det plugg!

Å andra sidan har man som student en tendens att bara se damm och skit när man egentligen måste plugga. Det är aldrig så välstädat hos en student som under tentaveckan. Jag själv kan aldrig plugga om det ser ut som fan. Nope!!


Håller på att dra ner Dexter så att jag kan kolla på det om en kvart eller så. (men då blir det ju inget plugg? Nej, just det!!)

Följer slaviskt Dexter, Heroes och House. Även Medium, men jag tror att den är nerlagd, tyvärr... Och självklar kan man ju inte kolla på svensk tv. För det första är man aldrig med i diskussionen på internetforum, för det andra så pallar man inte med 17 min reklam per timme. (ja, så mkt reklam är det faktiskt!!)

En liten undersökning gjord av mig:

1994 började Dr Quinn sändas. Dessa avsnitt var ca 47 min långa, och sändes i ett 60-min block. Alltså 12 min reklam/timme.

2008 sänds bla dexter, heroes,  prisonbreak. Dessa sänds även de på 60-min block. Hur långa är då de avsnitten? Jo, skrämmande 42 min!


Fatta! På 14 år har det tillkommit 5 min mer reklam i timmen, varje timme på varje kanal. Fatta hur otroligt mkt reklam det är?!  (undersökning på hjärnkontoret runt -97 visade att det fanns så många kanaler, att skulle man kolla dygnet runt och zappa till ny kanal efter 2 sek, så skulle det ta 32 ÅR att se igenom alla.) 


När jag var liten (inte för att det var så länge sen) var det snack om att man inte skulle köpa varor som det var reklam för, eftersom man då betalade för reklamen genom att de produkterna var dyrare än andra som inte marknadsfördes. (dock fungerade det inte, tydligen...)

Egentligen, alla klagar på reklam överallt. Tv, radio, hemskick, busskursreklam mm, mm. Varför inte helt enkelt göra uppror mot ex 3:an och 5:an som nu tydligen kör reklam var 10:e min. Stäng av tv:n och se programmet streamat på internet, eller tanka ner om det är program från ex Usa. (visst finns reklam på hemsidan oxå, men inte alls lika störigt)

Sen kan man ju oxå mejla/ringa/terra på annat sätt, de företag som gör kass reklam, typ Lidl, Lithells (ngn som hajjar de??) och be dom lägga av med reklamen.

FRAMFÖRALLTska man inte, under några omständigheter, köpa produkter som är stenhårtmarknadsförda. (Vanish, Cilit Bang, Mercy, YES, Saab, Lithells, allt från Lidl, och inget från ICA tills dess att de lagt av med den DÅLIGA reklamen som var tråkig redan för 3 år sen!)


Allt från mig för stunden. Nu blir det Dexter. 

Over and out! 

(kommentarer mottages... tydligen inte eftersom jag inte får några...)


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards