Alla inlägg den 15 november 2008

Av Nilla - 15 november 2008 21:56

tänkte bara slänga in denna oxå, medans jag fortfarande är vaken.

Har städat rummet, installerat skrivaren, skrivit ut bilder och satt upp i en ram. Jag är duktig!!! :D


Iallafall, denna videon är asrolig, speciellt den engelska dialekten.


Take care. Over and out!

How To Behave On A Forum - video powered by Metacafe
Av Nilla - 15 november 2008 15:09

Jag följer inte årets idol. Och speciellt inte efter att LouLou åkte ut. Hon är en färgstark person som tävligen behövde i år efter alla mesar och sparrisar som är kvar nu. En person som sjunger hjälpligt, bloggar 10 ggr om dan, visar sig i tv 2 timmar i veckan och konstant klagar i media är för mig ingen idol.


En idol för mig är någon som man ser upp till och som inspirerar en. Till nästa år tycker jag därför att man helt ska ändra konceptet.

Jag har precis sett del 2 av "Himlen kan vänta", ett program som följer några personer som har drabbats av dödliga sjukdomar (framförallt cancer) mitt i livet, och ändå lever vidare som om nästan ingenting hade hänt.

Min fredagkväll bestod av att läsa Bc-busans blogg, en kvinna som drabbats av cancer, men tacklar det som ingenting. Hon har till och med slutat röka! Detta är jävligt strongt gjort. Det är sådana personer jag ser upp till, och som jag inspireras av. 


Ärligt talat finns det nog inte ord som beskriver hur otroligt imponerad jag är av att personer orka kämpa mot klockan, trots alla motgångar och sjukdomar.

Detta borde Idol 2009 handla om.Jag skiter fullständigt i en finnig 16-åring som vrålar fram nån dålig låt i direktsänd tv. Det rör mig inte i ryggen hur glada eller ledsna de blir varje fredag. (och jag skiter om möjligt än mer i alla artiklar som varje kvällstidning har om detta 8 dar i veckan!)

Något som berör, får folk att bli inspirerade och bli mindre trångsynta vore ett idol som tog fram riktiga människor, som varje dag lever med en livshotande sjukdom och deras främsta mål är att fortsätta leva. 

Är en sucker för tragiska levnadshistorier, och kan aldrig låta bli att gråta. Men vem är jag att klaga på min situation när jag vet att andra, livs levande människor, lever i ett helvete med cellgiftsbehandlingar, cancerdiagnoser och samtidigt måste tackla den vardag som i sig oftast är tillräckligt jobbig?!

Nej, Bojkotta idol tills dess att det blir ett program som visar riktiga idoler i Sverige. Sånna man verkligen kan hitta inspiration hos och se upp till.


Over and out!

(kommentarer mottages tacksamt)



Av Nilla - 15 november 2008 14:25

Pappa åkte med min skrivare (epson) till onoff, eftersom den hade betett sig knasigt. (som jag skrev i ett tidigare inlägg)

Hem kommer han med en splitterny, bättre skrivare OCH 100 spänn! :D 

Någonting är gubben bra på iallafall! :D (och självklart tack till Onoff)


Nu ser dagen plötligt mkt ljusare ut! Jisses va glad man kan bli av sånthär. Nästan så att jag ska ge mig på att städa på mitt rum. (fast SÅ glad blev jag nog inte riktigt...)  Oavsett måste jag rensa skrivbordet, så att skrivaren får plats. (funkar inte att den står på golvet, blir så jävla dammigt.)


Förövrigt (gillar det ordet) så kan jag tillägga till mitt tidigare inlägg om hatobjekt i trafiken att: Min bil (röd mazda 323, -88) är snabbast, för den ligger först i alla bilköer!!


Av Nilla - 15 november 2008 13:20

Vaknade med en jävla huvudvärk som inte gett med sig än. Pallar inte göra någonting alls... Hoppas en treo hjälper, annars vette fan...


Pappa är iväg med min skrivare på OnOff i skrivande stund. (haha) Den errorar, och skriver ut dubbelt tryck på varje papper. Sånt funkar inte om man är student!!! 


Har kommit på ett problem med bloggandet. (ja, jag är beroende) Så fort man inte har en dator/mobil i närheten kommer man på så sjukt bra ämnen till bloggen. Men nu, när jag väl sitter här så kan jag ju knappt komma på vad jag heter. 


Tobbe är i skåne och dömer fotboll. Jag skulle egentligen umgåts med Anneli idag, tränat och kollat på film, men hon var tvungen att rycka in på jobbet. Kanske lika bra egentligen, eftersom min huvudvärk ändå inte verkar försvinna.


Planen för idag är väl att strax hoppa in i duschen och sen köra till katten och kela med den en stund. Hade inte varit dumt om jag hade hunnit/orkat plugga heller...


Förövrigt kan jag ju tala om lite saker jag brukar störa mig på. Bor en bra bit utanför "centrum", men inte på landet ändå. Vägen man kör hem till mig är en upplyst 70-väg, men 2-3 rödljus och tidvis mkt trafik.


Hatobjekt i trafiken nr 1:Gubbar/tanter/övningskörare/annat löst folk som ALLTID kör 5-10 hm/h under hastighetsbegränsningen. Detta skapar köer och stressade bilister som gör idiot-omkörningar. Samt att ens tidschema totalt åker åt helvete. (ok, man tjänar runt 2 min om man kör 10 km/h för fort i 1 mil, men stressen är fruktansvärd.)


Hatobjekt i trafiken nr 1a: Bussar som promt ska ut från bussfållan och tränger sig före, TROTS att det är 70-väg och att de minsann ska lämna företräde då. Detta är speciellt störigt då bussarna i staden går på etanol och avgaserna från dessa bussar gör att man blir lätt medvetslös och illamående. Sen kör även de 5-10 km/h för sakta, för att inte komma för snabbt till nästa hållplats. Hur mkt IQ behöver en busschaffis? (Bara en tanke... )


Hatobjekt i trafiken nr 2: Alla som kör BMW, Mercedes Benz, Audi och Volvo. Bara för att man har en asdyr bil betyder inte det att man kan köra hur fort som helst/svänga utan att blinka/bete sig som om man äger vägen. Detta gäller framförallt stressade småbarnsmammor, gubbar i keps och unga killar mellan 18-25. 


Hatobjekt i trafiken nr 3: Folk som inte blinkar in eller ut från rondeller. Do i need to say more? Jag vet att man inte behöver blinka in, dvs blinka vänster om man ska till vänster i rondellen, men det hjälper andra trafikanter, speciellt när det är mkt trafik! Av samma anledning ska man blinka ut. Och framförallt i tid!!! (Lär er det, kepsgubbar!)


Hatobjekt i trafiken nr 4: Personer som sätter på helljuset precis förtidigt vid möte på landsväg. Man blir bländad och hinner krocka med 14 älgar innan ögonen är normala igen. HATA!!!


Dags för duschen. Over and out!

Av Nilla - 15 november 2008 11:43

Tänkte bara slänga upp andra videon i "i hate nature".. Denna är faktiskt sjukt mkt roligare.. (ja vet, knasig humor...)


Förövrigt är jag sjukt trött idag. Vaknade nästan precis. Hjärnan har inte kommit igång, så en bättre uppdatering kommer om ett tag. 


Over and out!



I Hate Nature 2 from Olde English Comedy on Vimeo.
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards