Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Måndagstråk

Av Nilla - 19 oktober 2009 19:31

Idag är det måndag, om nån kunde ha missat det.

Jag tycker inte om måndagar egentligen.. eller.. det är nån slags hatkärlek. Söndagar är rätt bra, för då är allt så lugnt och stillsamt, och det är verkligen ingen stress med att man måste göra nått. Snarare är fokus att man ska ta det så lugnt som möjligt och på sin höjd ta en promenad, allt för att vila upp sig inför veckan. 

På måndagar däremot blir det mest segt. Jag har sällan skola eller jobb då, och det finns lixom inte direkt nånting att göra heller. Oftast är det relativt städat efter helgen, eller så är jag alldeles för trött för att orka städa. Sen verkar typ resten av befolkningen älska långa helger, så inte kan man direkt sitta och plugga med nån heller (om man nu hade behövt det...). 


Idag däremot har jag faktiskt varit lite effektiv. Jag har gjort mat till en halv bataljon och därmed fixat lunchlåda för en massa dagar framöver. Känns riktigt bra. Inte ofta man orkar stå och göra typ värsta maten när man är trött och hungrig direkt efter skolan. Då är det kalasbra att bara plocka fram nått ur frysen och värma i micron. Näringsvärdet kanske inte blir lysande, men det kan man nog fixa med lite grönsaker eller en frukt.

Och denna veckan är det speciellt viktigt att äta det man har i kylen. Mycket månad i slutet av pengarna som vanligt. Dock har jag ju som vanligt skåpen och kyl och frys fulla. Det jag har mest är dock godis och andra sötsaker, men att det står i skåpen beror ju faktiskt på att jag inte äter det... Jag har typ 1 kg godis stående på köksbordet (i en burk med lock) och den har stått där sen 27:e augusti. Jag har kanske ätit 1/5 av det som finns i. Jag äter inte så mycket godis om jag får säga det själv.. inte på veckorna iallafall. Dock kan det slinka ner ett kg gott&blandat på helgen när man är med Razz och allmänt uttråkad. hehe! :P


Från det ena till det andra har jag iallafall varit ute och sprungit en runda med anneli idag. Har dock inte sprungit på typ hela sommaren, så konditionen är nästintill obefintlig. Jag kände mig mest som en flåsande kamel med alldeles för tunga ben, medan anneli trippade på och verkade inte ett dugg trött. Orättvist detdär. Å andra sidan har hon ju sprungit lite mer i sommar och nu i höst än mig. Jag kan skylla på det iallafall. ;)

Sen gjorde jag lite situps och armhävningar och sådär. Dock verkar inte min rygg tycka om att jag tränar, för den känns av nu. Vet inte hur jag ska förklara det, men typ känns som myrkrypningar och en känsla av att jag har ett tunt tyg på ryggen (förutom tröjan då.). Sen är jag bara allmänt orkeslös typ.. Inte alls trevligt. Men förmodligen är det väl bara musklerna som har vaknat till liv och fattar vad de är till för egentligen. 

Jag får se lite hur det går med nacken/ryggen och min konstanta benhinneinflammation. Är riktigt jobbigt att man vill träna men att man inte kan det på grund av fysiska hinder. Är ju inte direkt jättehurtig, även om jag har kommit fram till att de saker jag är bäst på är rätt atletiska; rida och åka skidor/snowboard (inte samtidigt förstås...).


Annars vet jag inte om det är så mycket nytt egentligen. HAr kommit fram till att jag vill ha diplomatisk immunitet och äga en Hummer. Då kan jag köra in i alla sölkorvar på laholmsvägen som kör i 45 km/h på 50-sträckan, utan risk för straff eller krockskada på min bil. Bra va?! Fick ett råd att utveckla road rage för att bli av med aggression.. Tror dock att det inte är en lysande idé... Rätt som det är så kör jag väl efter nån och slår ner han eller henne när dom har stannat. :P 


Förövrigt kan jag tipsa om en tv-serie finns på SVT-play: Svenska dialektmysterier. Fredrik Lindström åker runt i Sverige och kartlägger vilka dialekter som talas var, varför och hur det låter. Riktigt intressant. Och jag kan ju säga som såhär; jag är riktigt stolt över att ha en dialekt med influenser från både skånskan och göteborskan. Dock har jag ju lättare för att snacka skånska, men jag kan nog lura många med min göteborska... Fick bevis för det på nollningen. Men det är en heeelt annan historia.


Live long and prosper!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards