Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

dagens irritationsobjekt

Av Nilla - 15 oktober 2009 11:19

Idag är jag sådär lite lätt störtförbannad på mina idioter till grannar ovanpå. Jag lever efter principen att den som har levt längst på ett ställe har största talan, dvs, man stör inte sina grannar när man är nyinflyttad. Do and die!!!!

Igårkväll, precis precis precis innan jag skulle somna (efter en lång dag och jag var trött som en överkörd gnu) så börjar grannens ungjävel att skrika. Och tack vare/på grund av att kvinnor är biologiskt "inställda" på att höra barnskrik och lätt vaknar av höga (frekvensmässigt) ljud så vaknade jag och förbannade mitt eget kön. Kan man inte beställa barn med ljuddämpare?!

Som sagt, var precis påväg att somna... Öronproppar hade kunnat vara en idé.. Men Jag tycker det är snudd på orimligt att JAG ska behöva ha öronproppar för att grannen inte kan få sitt barn att hålla käften. Tillråga på allt tror jag inte ens att ungen bor direkt ovanpå mig, utan på våning 3. Hur jävla högt skriker inte ungjävlen då?!

Dessutom kan man ju knappast springa upp, oavsett tid på dygnet, och klaga på att ungen skriker och bla bla. Kommer i bästa fall kunna få tyst på ungen just då, men förmodligen kommer föräldrarna bara bli än mer stressade och ungen kommer skrika högre och högre tills typ fönsterna går sönder. 


Men fine.. Jag somnade iallafall. Sov som en klubbad säl tills klockan ringde vid 9. Stängde av den för jag tänkte att jag skulle få lite sovmorgon. Men satan i helvete vad jag misstog mig. Ärligt talat kan man undra vad ungen i lägenheten ovanpå sysslar med. Stampar och springer och hoppar och gud vet allt. duns, duns, duns, duns... Ljudet påminner lite om en golfboll som studsar, fast en väldigt stoooor och tung golfboll. Och hon håller på hela tiden, springa runt, runt. Hoppa lite, springa lite mer och sen hoppa hoppa och spring spring spring. Är inte den som i vanliga fall stör mig (eller jo, vem försöker jag lura...) men om nu ungen är så jävla rastlös så ta ut henne. Jag har inte lust att oroa mig för att taket ska rasa in bara för att Maja Fetknopp har lust att hoppa rundor. 


Citerar Heidi från en tradig föreläsning under Sociologi 1-30 hp:

"Vad är straffet för mord?"

Jag svarar "Livsstid, typ"

"Det är nästan värt det...."



Live long and prosper 

 
 
maddie

maddie

15 oktober 2009 11:37

vissa människor borde inte bo i lägenhet! då menar jag såna som hoppar och allt vad de håller på me. för jäkla jobbigt

http://princessmaddie.blogg.se

 
skitfinkultur

skitfinkultur

16 oktober 2009 15:31

den värsta sommaren någonsin för mig var när grannarnas sjuåriga dotter fick en dansmatta och dance dance revolution. dubbelhopp...varje morgon!

http://skitfinkultur.bloggplatsen.se

 
Heidi

Heidi

17 oktober 2009 19:53

hahaha...vem va stackarn jag syftade på? Christopher säkert... =)

http://heelia-blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nilla - 19 januari 2010 13:03

Jag har starka funderingar på att lägga ner bloggen. Har ingenting att skriva längre... Det som jag behöver få ur mig snackar jag med min underbara sambo om, och resten.. jaa.. det är väl lite skitsamma egentligen. Och ärligt talat, vem vill läsa om ...

Av Nilla - 13 januari 2010 18:22

Träningsvärken sen första ridpasset för året sitter i. Jag är tokspänd inför redovisningen imorron, fastän jag kanske inte alls egentligen behöver... Jag är förbannat less på mina grannar som alltid är uppe snortidigt på morronen och för oväsen. Jag ...

Av Nilla - 11 januari 2010 20:38

Måndag igen och årets första ridpass är avklarat. Dock märks det ju rätt tydligt att man inte är så vältränad längre. men de ska vi snart råda bot på. :D Det jobbigaste med dagens ridpass var att jag inte har den fysiska styrkan att rida ordentligt l...

Av Nilla - 7 januari 2010 11:31

För alla som inte visste det så är det snö ute. Dock fattar jag inte alls hur man eventuellt hade kunnat missa det, men ändå... Det är helt sjukt hur mkt snö det är. Såhär mycket har det nog inte varit på flera år. Inte såhär års och verkligen inte s...

Av Nilla - 4 januari 2010 20:03


    Mark Bellison lever i en värld, precis lik den värld vi lever i, skillnaden är dock att ingen kan ljuga. Mark jobbar som manusskrivare/historienedskrivare på ett filmbolag som gör utbildande filmer (min översättning, på engelska: lecturing film...

Ovido - Quiz & Flashcards